İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MINS235 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Yapı Mimarisi ve Detay Çizimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
MINS126 - Bilgisayarda Teknik Çizim |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, AUTOCAD programı kullanarak mesleki çizimleri yapabilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Bilgisayarda mimari ve statik proje çizilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kat planı çizilmesi | - |
2) | Kesit alınması | - |
3) | Görünüşlerin çizilmesi | - |
4) | Münferit temele ait kalıp planı çizilmesi | - |
5) | Mütemadi temele ait kalıp planının çizilmesi | - |
6) | Radye temele ait kalıp planının çizilmesi | - |
7) | Temel kirişlerinin çizilmesi | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | Normal kata ait döşeme kalıp planının çizilmesi | - |
10) | Çatı katına ait döşeme kalıp planının çizilmesi | - |
11) | Kat kirişlerinin çizilmesi | - |
12) | Kat kirişlerinin çizilmesi | - |
13) | Kolon aplikasyon planı | - |
14) | Merdivene ait kalıp planın çizilmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel Autocad 2014 Yazar: Murat Öğütlü Yayıncı: Pusula, 2014 ISBN: 9786055106195 |
Diğer Kaynaklar: | Autocad 2013 Yazar:İbrahim Zeki Şen, Halil Bora Yayıncı:Seçkin yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |||||||
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |||||||
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |||||||
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |||||||
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |||||||
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |||||||
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |
2) | Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |
4) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |
5) | Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |
6) | Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |
7) | Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |
8) | İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 |