İnşaat Teknolojisi ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MINS239 | ||||||||
Ders İsmi: | Tünel ve Yeraltı Yapı İnşaatı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrenciler, yeraltı yapılarının tasarımı ve tünelcilikle ilgili kazı ve destek yöntemleri vb. temel bilgileri, modern tünelcililik ekipmanını, jeolojik koşulların tünel açımına etkisinin etkisini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Tünelcilikte Kullanılan Terimlerin Tanımlanması, Tünelcilikte Jeolojinin Önemi, Tünellerin Tasarımı, Tünel İnşaatında Jeolojik Şartların Etkisi, Kaya ve Zemin Ortamlarda Tünelcilik, Açılması Sırasında Karşılaşılan Problemler, Tünelcilikte Zemin Şartlarının İyileştirilmesi, Tünelcilikte Meydana Gelen Hasarlar, Tünellerde Tasarım ve Desteklemeler, Tünel Açma Yöntemleri, Örnek Uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tünelciliğe giriş. | |
2) | Tünelcilikte jeolojik ve geoteknik araştırmalar. | |
3) | Jeolojik koşulların tünel inşaatı ve dizaynındaki etkileri | |
4) | Yumuşak zeminde tünel açımı. | |
5) | Kaya ortamda del-patlat yöntemiyle tünel açımı. | |
6) | Kaya ortamda kollu galeri açma makinesi (roadheader) ve tam cephe (TBM) makinesiyle tünel açımı. | |
7) | Ara sınav | |
8) | Tünelcilikte olumsuz zemin koşulları. | |
9) | Tünelcilikte zemin iyileştirmeleri. | |
10) | Tünel desteklemeleri ve dizaynı | |
11) | Tünel desteklemeleri ve dizaynı | |
12) | Yeraltı açıklıklarında oluşan gerilme ve şekil değiştirmeler. | |
13) | Yeni Avusturya Tünel Açma yöntemi ve dizaynı | |
14) | Tünel tasarımı (yumuşak zemin ve kaya ortamlarda) | |
15) | Sene Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tunnelling and Tunnel Mechanics: A Rational Approach to Tunnelling. Kolymbas, D. 2008. Springer. |
Diğer Kaynaklar: | Design And Construction Of Tunnels. Lunardi, P. 2008. Springer-Verlag. 978-3-540-73875-6 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8 |
10 |
6 |
7 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | ||||||||||
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | ||||||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | ||||||||||
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | ||||||||||
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | ||||||||||
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | ||||||||||
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | ||||||||||
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |
2) | Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |
4) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |
5) | Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |
6) | Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |
7) | Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |
8) | İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 166 |