BST113 Bilgisayar Programlamaya Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST113
Ders İsmi: Bilgisayar Programlamaya Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere programlama mantığının temellerinin öğretilmesidir. Temel düzeyde programlama eğitimi verilecektir. Programlama ile ilgili temel kavramları tanıyarak kodlama öncesi hazırlıkları yapabilme, basit kodlar yazabilme, kontrol deyimlerini kullanabilme ve alt programlarla çalışma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Eclipse Geliştirme Ortamının Kurulması; Bir Java Programının IDE Ortamında Çalıştırılması; Java Projesinin Temelleri; Java Yazım Kuralları ve Önerileri; Java Dilinde Kütüphaneler; Java Dilinde İfadeler ve İşlem Operatörleri; Java'da Kontrol Yapılar(ifDeyimi;Soruİşareti Operatörü; switch / case Yapısı; while Döngüsü; do while Döngüsü; for Döngüsü; break Deyimi; continue Deyimi); Diziler; ;Çok Boyutlu Diziler; Olağan Dışı Durumların Değerlendirilmesi(try/catch/finally Yapısı);

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Problemleri bilgisayar programları yazarak çözmeye başlamadan önce problem çözüm stratejileri (algoritmaları) oluşturabilecektir.
2) Öğrenciler bilgisayar programlarını analiz edebilecek, tasarımlayabilecek, programlayabilecek ve test edebilecektir.
3) Öğrenciler matematiksel problemlere bilgisayar program çözümleri oluşturabilmek için temel matematik bilgilerini kullanabilecektir.
4) Öğrenciler farklı veri tiplerini (tam sayı, kayan-nokta, karakter, dizi, adres gösterici) ayırt edebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilgisayar programlarını Tümleşik Geliştirme Araçları (derleyici) kullanarak çalıştırabilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eclipse Geliştirme Ortamının Kurulması, Bir Java Programının IDE Ortamında Çalıştırılması
1) Metotlar
2) Java Projesinin Temelleri, Java Yazım Kuralları ve Önerileri
3) Java Dilinde Kütüphaneler
4) Java Dilinde İfadeler ve İşlem Operatörleri
5) Operatörler, aritmetik operatörler, karşılaştırma ve mantıksal operatörler, atama operatörleri
6) İf Deyimi, Soru İşareti Operatörü
7) switch / case Yapısı
8) Ara sınav
9) while Döngüsü, do while Döngüsü
10) for Döngüsü, iç içe döngüler
11) break Deyimi, continue Deyimi, goto Deyimi
13) Dizi kavramı ve önemi, dizi tanımlama, diziye değer yazma, diziden değer okuma, dizi ve döngü kullanımları
14) Çok Boyutlu Diziler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Java A Beginner’s Guide, Sixth Edition, Herbert Schildt,McGraw-Hill Education,
2014,New York
Diğer Kaynaklar: Java EE 7 Essentials Book by Arun Gupta, Oreilly & Associates Inc, ISBN10:
1449370179, 2013
JAVA: A Beginner's Guide to Learning the Basics of Java Programming, Kindle
Edition, February 18, 2016, Amazon Digital Services LLC.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 3
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 1
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Laboratuvar 5 1 5
Uygulama 3 6 18
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 617