BST315 Endüstri 4.0İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST315
Ders İsmi: Endüstri 4.0
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZGÜR ASLAN
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Endüstri 4.0 tasarım prensiplerini ve kavramsal çerçevesini öğretmek. Endüstri 4.0'ın temelini oluşturan büyük veri, nesnelerin interneti, adaptif robotik, bulut bilişim, artırılmış gerçeklik, katmanlı üretim, siber güvenlik teknolojilerinin anlatılması.
Dersin İçeriği: Endüstri kavramı, Endüstrinin Tarihçesi (10, 2.0, 3.0, 4.0), Büyük Veri, Bulut Bilişim, Katmanlı Üretim, Artırılmış Gerçeklik, Yatay ve Dikey Entegrasyon, Siber Güvenlik, Akıllı Sistemler (Fabrikalar, Ulaşım, Sağlık, Evler, Araçlar, Şehirler), Nesnelerin İnterneti, Node-RED (NodeJS) Ortamı, RaspberryPI Mikrobilgisayar Teknolojisi, Sensörler, Akıllı Sensörler, Robot Teknolojiler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Endüstri 4.0 tasarım prensiplerini ve kavramsal çerçevesini öğretmek.
2) Endüstri 4.0 kapsamında büyük veri, adaptif robotik, bulut bilişim, artırılmış gerçeklik, katmanlı üretim, siber güvenlik teknolojilerinin kavratılması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Endüstri 4.0'ın temelini oluşturan nesnelerin interneti ve sensör yapılarını uygulamalı olarak öğretmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mikrobilgisayarlar ve akıllı sensörler aracılığı ile Nesnelerin İnterneti kavramını gerçekleştirmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstri 4.0 Kavramına Giriş Projeksiyon, Bilgisayar
2) Otonom Robotlar - Simulasyon Projeksiyon, Bilgisayar
3) Yatay ve Düşey Sistem Entegrasyonu – Siber Güvenlik Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
4) Eklemeli Üretim – Zenginleştirilmiş Gerçeklik Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
5) Büyük Veri Analizi – Bulut Bilişim Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
6) Akıllı Sistemler (Fabrikalar, Ulaşım, Sağlık, Evler, Araçlar, Şehirler) Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
7) Nesnelerin İnterneti Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
8) Ara Sınav
9) NodeJS platformu ve Node-RED yazılım ortamının tanıtılması (IBM Watson Destekli) Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
10) Node-RED Yapıları (Nodes), Programlama (MS Windows Üzerinde) Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
11) Raspberry Pi sisteminin tanıtılması Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
12) Raspberry Pi Grove ve Sensörlerin tanıtılması Projeksiyon, Bilgisayar
13) Node-RED kullanarak Raspberry Pi üzerinden sensör verilerinin alınması Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap
14) Raspberry PI üzerinde Node-RED ve Akıllı Sensörler kullanarak proje geliştirme Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak kitap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Industry 4.0: The Industrial Internet of Things, Alasdair Gilchrist , Thailand, 2016
Diğer Kaynaklar: Getting Started with the Internet of Things, Cuno Pfister, USA, 2011

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 3
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 5
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 2
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 1 3
Laboratuvar 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 51