SOS438 Çalışma Kültürü Ve İnsan Kaynakları Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS438
Ders İsmi: Çalışma Kültürü Ve İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan Kaynakları yönetimi kapsamında , bir işletmenin tüm çalışanları ile ilgili konularda öğrenciye perspektif kazandırmak .
Dersin İçeriği: İnsan Kaynakları Yönetiminin bir işletme için öneminin anlaşılması
İşletmenin stratejik yönetimi açısından İK uygulamalarının yeri ve öneminin anlaşılması
İşgören adaylarının bulunması, seçim süreci ve işe yerleştirilmesi aşamalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgi edinilmesi Eğitim ihtiyaçlarının tespiti ve eğitim programlarının hazırlanması ile ilgili genel bilgiler edinilmesi
Performans değerleme yöntemleri ile ilgili yaygın kullanılan metodların nasıl uygulandığının öğrenilmesi
Ücretlendirmenin neye göre yapıldığı, iş değerlerinin oluşturularak sayısal değerlere dönüştürülmesinde kullanılan yöntemler hakkında genel bilgi edinilmesi
İşgören sağlığı ve güvenliğini ilgilendiren konular ve ilgili yasal düzenlemeler hakkında genel bilgiler edinilmesi
İşçi-İşveren hakları konusundaki yasal düzenlemelerle ilgi çok genel bilgiler edinilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İnsan kaynakları yönetiminin bir işletme için önemini anlar.
2) İşletmenin stratejik yönetimi açısından İK uygulamalarının önemini öğrenir.
3) İşgören adaylarının bulunması, seçim süreci ve işe yerleştirilmesi aşamalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan kaynakları tanımı ve kapsamı . Ders anlatımı, Örnek olay çözümü
2) İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Önemi Ders anlatımı
3) İş analizi , iş tanımı ,iş gerekleri Ders anlatımı, Örnek iş analizi ödevi
4) İnsan Kaynakları Planlaması Ders anlatımı, Örnek olay çözümü
5) İş gören bulunması , Seçimi ve İşe Yerleştirilmesi . Ders anlatımı, sınıf çalışması: örnek test uygulaması
6) İKY Eğitimi ve Geliştirilmesi Ders anlatımı, İK geliştirilmesi ile ilgili ödev
7) Performans Değerleme Ders anlatımı
8) ARA SINAV
9) İş Değerleme Ders anlatımı, Örnek iş değerleme
10) Ücret Yönetimi Ders anlatımı, Ödev: Piyasada uygulanan ücretlendirme politikaları
11) İş Güvenliği ve Sağlık Ders anlatımı
12) İKY ile İlgili Yasal Düzenlemeler Ders anlatımı, Ödev: Örnek iş akitleri belirleme ve sunum
13) İşçi – İşveren ilişkileri Ders anlatımı, Ödev : Uluslar arası şirketlerde çalışanlar ve karşılaştıkları sorunlar .
14) İKY ile İlgili Yasal Düzenlemeler Ders anlatımı, Ödev: Uluslararası şirketlerde çalışanların özellikleri ve karşılaştıkları sorunlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. 5
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 1 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 40
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 144