Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS438 | ||||||||
Ders İsmi: | Çalışma Kültürü Ve İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan Kaynakları yönetimi kapsamında , bir işletmenin tüm çalışanları ile ilgili konularda öğrenciye perspektif kazandırmak . |
Dersin İçeriği: | İnsan Kaynakları Yönetiminin bir işletme için öneminin anlaşılması İşletmenin stratejik yönetimi açısından İK uygulamalarının yeri ve öneminin anlaşılması İşgören adaylarının bulunması, seçim süreci ve işe yerleştirilmesi aşamalarında kullanılan yöntemler hakkında bilgi edinilmesi Eğitim ihtiyaçlarının tespiti ve eğitim programlarının hazırlanması ile ilgili genel bilgiler edinilmesi Performans değerleme yöntemleri ile ilgili yaygın kullanılan metodların nasıl uygulandığının öğrenilmesi Ücretlendirmenin neye göre yapıldığı, iş değerlerinin oluşturularak sayısal değerlere dönüştürülmesinde kullanılan yöntemler hakkında genel bilgi edinilmesi İşgören sağlığı ve güvenliğini ilgilendiren konular ve ilgili yasal düzenlemeler hakkında genel bilgiler edinilmesi İşçi-İşveren hakları konusundaki yasal düzenlemelerle ilgi çok genel bilgiler edinilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan kaynakları tanımı ve kapsamı . | Ders anlatımı, Örnek olay çözümü |
2) | İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Önemi | Ders anlatımı |
3) | İş analizi , iş tanımı ,iş gerekleri | Ders anlatımı, Örnek iş analizi ödevi |
4) | İnsan Kaynakları Planlaması | Ders anlatımı, Örnek olay çözümü |
5) | İş gören bulunması , Seçimi ve İşe Yerleştirilmesi . | Ders anlatımı, sınıf çalışması: örnek test uygulaması |
6) | İKY Eğitimi ve Geliştirilmesi | Ders anlatımı, İK geliştirilmesi ile ilgili ödev |
7) | Performans Değerleme | Ders anlatımı |
8) | ARA SINAV | |
9) | İş Değerleme | Ders anlatımı, Örnek iş değerleme |
10) | Ücret Yönetimi | Ders anlatımı, Ödev: Piyasada uygulanan ücretlendirme politikaları |
11) | İş Güvenliği ve Sağlık | Ders anlatımı |
12) | İKY ile İlgili Yasal Düzenlemeler | Ders anlatımı, Ödev: Örnek iş akitleri belirleme ve sunum |
13) | İşçi – İşveren ilişkileri | Ders anlatımı, Ödev : Uluslar arası şirketlerde çalışanlar ve karşılaştıkları sorunlar . |
14) | İKY ile İlgili Yasal Düzenlemeler | Ders anlatımı, Ödev: Uluslararası şirketlerde çalışanların özellikleri ve karşılaştıkları sorunlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | 5 |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 1 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 144 |