Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Antropolojinin konusu, yöntemi ve Antropolojinin alt disiplinleri |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu |
2) |
Evrim Teorisinin tarihsel gelişimi, Biyolojik çeşitlenmeye yol açan süreçler |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu |
3) |
İnsanın Biyo-kültürel Evrimi |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
4) |
İnsan biyolojik çeşitliliği |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
5) |
İnsanda büyüme ve gelişme |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
6) |
Kültür kavramı ve kültürel süreçler |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
7) |
ARA SINAV |
Kottak, C P. (2001). Anthropology, Translation: H.Ü. Faculty Members, Ankara, Utopia publications
Aydın, S. and Erdal, YS. (2007). Anthropology, Anadolu University publications
Özbek, M. (2000). Human Past and Present, Imge Publishing
Özbudun, S. and Uysal, G. (2012). Anthropology, Science and Future Library in 50 Questions
Güvenç, B. (2010). Human and Culture. Size Publishing Group |
8) |
Sosyal/Kültürel Antropoloji kuramları |
Kottak, C P. (2001). Anthropology, Translation: H.Ü. Faculty Members, Ankara, Utopia publications
Aydın, S. and Erdal, YS. (2007). Anthropology, Anadolu University publications
Özbek, M. (2000). Human Past and Present, Imge Publishing
Özbudun, S. and Uysal, G. (2012). Anthropology, Science and Future Library in 50 Questions
Güvenç, B. (2010). Human and Culture. Size Publishing Group |
9) |
Akrabalık Sistemleri ve Toplumsal cinsiyet |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
10) |
Ekonomik antropoloji |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
11) |
Siyasal Antropoloji |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
12) |
Uygulamalı Antropoloji |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu
|
13) |
FİNALE HAZIRLIK |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu |
14) |
FİNAL SINAVI |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları
Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları
Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|