Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE116 | ||||||||
Ders İsmi: | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Eğitim I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERVET BAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; yeni doğan, erken çocukluk döneminde (0-3 yaş) motor gelişim, bilişsel gelişim, dil gelişimi, algısal gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, özbakım becerilerinin gelişimi, cinsel gelişim, ahlak gelişimi, bebeklerin gelişimini izleme ve değerlendirme, gelişimin desteklenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Doğum öncesi gelişim, doğum ve yeni doğan, bebeklik döneminde (0-3 yaş) fiziksel ve motor gelişim, bilişsel gelişim, iletişim ve dil gelişimi, algısal gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, cinsel gelişim, ahlak gelişimi, özbakım becerilerinin gelişimi, bebeklik döneminde gelişimsel riskler, bebeklerin gelişimini izleme- değerlendirme ve destekleyici eğitim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş / Oryantasyon. | |
2) | Yenidoğan ( Neonatal) Dönemi | |
3) | 0-3 Yaşta Fiziksel ve Motor Gelişim | |
4) | 0-3 Yaşta Fiziksel ve Motor Gelişim | |
5) | 0-3 Yaşta Bilişsel Gelişim | |
6) | 0-3 Yaşta Dil Gelişimi | |
7) | 0-3 Yaşta Algısal Gelişim | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 0-3 Yaşta Sosyal –Duygusal Gelişim | |
10) | 0-3 Yaşta Cinsel ve Ahlak Gelişimi | |
11) | 0-3 Yaşta Özbakım Becerilerinin Gelişimi | |
12) | Bebeklerin Gelişimini İzleme ve Değerlendirme | |
13) | Gelişimin Desteklenmesi | |
14) | Öğrenci Sunumları | |
15) | Öğrenci Sunumları | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | DOĞUM ÖNCESİNDEN ERGENLİĞE ÇOCUK GELİŞİMİ Editör: Prof. Dr. E. Nilgün BAYSAL METİN, Pegem Akademi. Ankara, 2016 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I Editör: Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL, Anı yayıncılık. Ankara, 2017 Trawick-Swith, J. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM (Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı). Çeviri Editörü: Prof. Dr. Berrin AKMAN, Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara, 2013 Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1, BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM, Editör: Prof. Dr. Figen TURAN, Prof. Dr. Arzu İPEK YÜKSELEN. Ankara: Hedef Yayınevi.2017 ÇOCUK GELİŞİMİ. Editör: Prof. Dr. Neriman ARAL. Prof. Dr. Z.Fulya TEMEL, Hedef Yayınevi, Ankara,2018 |
Diğer Kaynaklar: | Sunum ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
2 |
7 |
3 |
13 |
8 |
14 |
9 |
10 |
12 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |||||||||||||
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |||||||||||||
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |||||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |||||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |||||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||||
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |||||||||||||
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |||||||||||||
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
2) | Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | 5 |
3) | Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 5 |
4) | Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | 5 |
5) | Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | 5 |
6) | Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
7) | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 5 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
9) | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | 3 |
10) | Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | 5 |
11) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |