Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2) |
Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3) |
Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4) |
Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5) |
Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6) |
Düşünceye etki eden faktörler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7) |
Eleştirel düşünmede dil ve mantık |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8) |
arasınav |
|
9) |
Analitik düşünmede dil ve mantık, |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12) |
Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13) |
Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14) |
Genel değerlendirme |
. |
15) |
final |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|