Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders işleyişi hakkında bilgi verme, kullanılan malzemeleri tanıtma,
• hazır giyim işletmelerinde kullanılan teknik föy hazırlama önemini anlatma
|
Dersin içeriği
Laboratuar, Uygulama
Hazır giyim işletmelerinde kullanılan teknik föy kullanımı örneklerini araştırma. |
2) |
• Eskiz olarak deneme çalışmaları yapma
• Çizim kuralları
|
Laboratuar, Uygulama
Ödev: Çizimleri evde tekrar eder |
3) |
• Düz, pilili ve büzgülü etek modellerinin bilgisayarda çizilmesi
• Etek modeli çizimi
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Ödev: 5 Adet farklı modellerde etek çizimlerinin yapılması. 13. Haftada teslim edilmesi |
4) |
• Yakalı, robalı ve kollu elbise çizimlerin yapılması
• Elbise çizimleri ve renklendirilmesi
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Yakalı, robalı ve kollu elbise çizimlerin yapılması |
5) |
• Cepli, contalı ve kuplu pantolon çizimi
• Pantolon çizimleri
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Cepli, contalı ve kuplu pantolon çizimi |
6) |
• Örnek bir model için; Model resmi çizimi, ölçü tablolarının belirtildiği teknik föyün hazırlanması
• Teknik Föy
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Etek modeli için teknik föy hazırlama
|
7) |
• Balon etek modeli çizimi, Şort çizimi, manken üzerine iç giyim çizimi
• Model çizimleri
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Balon etek modeli çizimi, Şort çizimi, manken üzerine iç giyim çiziminin föyünü hazırlama |
8) |
• Ara Sınav
• Ara Sınav
|
Dosya değerlendirmesi yapılır.
Değerlendirme yapılır. |
9) |
• Kolleksiyon modellerinin çizimi
• Kolleksiyon
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Eskiz model çizimleri |
10) |
• Kolleksiyon modellerinin çizimi
• Kolleksiyon hazırlığı
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Eskiz model çizimleri |
11) |
• Kolleksiyon modellerinin renklendirilmesi, modellerin ışık gölge çalışmaları
• Renklendirme ve ışık gölge
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Eskiz model çizimleri |
12) |
• Kolleksiyon modellerinin teknik çizimlerinin yapılması
• Teknik çizim
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Eskiz model çizimleri |
13) |
• Kolleksiyon modellerinin teknik föylerinin yapılması
• Teknik Föy
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Eskiz model çizimleri
|
14) |
• Kolleksiyon modellerinin teknik föylerinin yapılması
• Teknik Föy
|
Laboratuar, Uygulamalı anlatım.
Eskiz model çizimleri |
15) |
• Final Sınavı
• Final Sınavı
|
Sınav soruları çözülür.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|