Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT211 | ||||||||
Ders İsmi: | Teknik Resim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURCU TORUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tasarımın evrensel ortak iletişim dili olan teknik resim bilgilerinin temel seviyede öğretilerek, akademik ve profesyonel meslek pratiğinde, ürün tasarım ve üretim süreçlerinde kullanılacak seviyede teknik resim çizim ve okuma becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği: | Derste sunulan teknik resim alıştırmaları ve imal edilmiş ürünlerin teknik resimlerin incelenmesi ile öğrenciye teknik resim çizim ve okuma becerisi kazandıran bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, bir iletişim aracı olarak teknik resim, tasarı geometrinin tanımı, genel bilgiler | yok |
2) | Çizgiler, standart yazı, ölçek | yok |
3) | Temel geometrik çizimler | yok |
4) | Temel geometrik çizimler | yok |
5) | Temel geometrik çizimler | yok |
6) | İzdüşüm (nokta, doğru ve düzlemin izdüşümleri) | yok |
7) | Ara sınav | yok |
8) | Görünüs çıkarma | yok |
9) | Görünüş; iki görünüşü yardımıyla üçüncü görünüşün çizimi | yok |
10) | Ölçülendirme | yok |
11) | Kesit çıkarma | yok |
12) | Perspektif | yok |
13) | endüstri ürünleri tasarımında teknik resim uygulamaları | yok |
14) | endüstri ürünleri tasarımında teknik resim uygulamaları | yok |
15) | Final | yok |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | SIMMONS, COLIN.2009. BUTTERWORTH AND HEINEMANN PUB. MANUAL OF ENGINEERING DRAWING |
Diğer Kaynaklar: | GIESECKE, FREDERICK.2008. PRENTICE HALL PUB. TECHNICAL DRAWING GERDEMELI ISMAIL. 2005. BIRSEN YAY.MÜHENDISLIK ÇİZİMİNİN ESASLARI |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Akran Değerlendirmesi | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 5 | % 30 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |