BST481 ANDROID Mobil Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST481
Ders İsmi: ANDROID Mobil Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kotlin programlama dili yapısını ve program geliştirme ortamını öğrenmek. Kotlin dilinde kullanılan yapısal özellikleri ve programlarda kullanımını öğrenmek. Döngü ve kontrol yapılarını öğrenmek. Hazır fonksiyonları program içinde kullanmayı öğrenmek. Fonksiyon kavramını ve kendi fonksiyonlarını kullanarak program yazmayı öğrenmek. Nesneleri öğrenmek. Dosyalamada kullanılan fonksiyonları öğrenmek. Mobil ortamı tanımak. Kotlin dilinde mobil programı yazabilmek.
Dersin İçeriği: Temel Türler, Sayılar, Sabitler, İşlemler, Kayan Noktalı Sayıların Karşılaştırılması, Karakterler, Boole, Diziler, Stringler, Paketler, Kontrol Akışı, Dönüşler ve atlamalar, Sınıflar ve Kalıtım, Özellikler ve Dosyalar, Arayüzler, Veri Sınıfları, Yuvalanmış Sınıflar, Enum Sınıfları, Nesneler, Fonksiyonlar, Lambda, kotlin kullanarak Android studio ile basit proje tasarımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler mobil uygulama geliştirme ortamını tanıyacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler android projesi oluşturabilecek.
2) Öğrenciler Google Play'e uygulama yüklemeyi becerisi kazanacaktır.
3) Öğrenciler ListView özelleştirmeyi ve WebView kullanım becerisi kazanacaktır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobil Cihazlar; Tarihsel Gelişimi; Mobil Uygulama Geliştirme Ortamını Tanıma;
2) Android Projesi Oluşturmak; Activity Sınıfı; Layout
3) Görsel Komponentler; ListView Kullanımı
4) AndroidManifest.xml
5) Action Bar Eklemek; ; Uygulamanın Cihaz Üzerinde Çalıştırılması
6) Uygulamanın Paketlenmesi ve İmzalanması
7) Google Play'e Uygulama Yükleme ve Güncelleme
8) Ara Sınav
9) Intent'ler - Diğer Uygulamalarla Etkileşime Geçmek
10) Başka Bir Activity'yi Başlatmak; Kullanıcıyı Farklı Bir Uygulamaya Yönlendirmek
11) Örnek: SMS veya E-posta ile Paylaşmak
12) Bir Uygulamadan Sonuç Almak
13) ListViewÖzelleştirme; WebView Kullanımı
14) FarklıAndroid Cihazları Desteklemek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KOTLİN, Mehmet Ali Sıcak,Level Kitap
Diğer Kaynaklar: Programming Kotlin, Stephen Samuel, Stefan Bocutiu, January 2017 Reactive Programming in Kotlin, Rivu Chakraborty, December 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 3
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Laboratuar 10 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 4 4
Ara Juri 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 48