BST380 Kurumsal Kaynak Planlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST380
Ders İsmi: Kurumsal Kaynak Planlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HALİME SUVAY EKER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı işletmelerin fonksiyonlarını ayrı ayrı yazılımlar yerine, bu fonksiyonlara ait verilerin yalnızca tek bir veri tabanında tutulmasını ve ayrıca bu fonksiyonların birbirleriyle entegre olarak çalışmasını sağlayan kurumsal kaynak planlama yazılımlarını teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriği: Kurumsal Kaynak Planlama Kavramları ve Tarihsel Gelişimi, Kurumsal Kaynak Planlama Teknolojisi, İşletmelerin Kurumsal Kaynak Planlaması Yapma Nedenleri, Kurumsal Kaynak Planlama Süreci, Kurumsal Kaynak Planlamanın Avandajları ve Dezavantajları, Kurumsal Kaynak Planlama Modülleri, Kurumsal Kaynak Planlama Yazılımları, Kurumsal Kaynak Planlamaya Geçişte Alternatifler, Kurumsal Kaynak Planlama Sisteminin Uygulamaya Konması ve Örnek Uygulama, Kurumsal Kaynak Planlama Başarı Faktörleri ve Başarısızlık Nedenleri, Bulut Tabanlı Çalışan ERP/İş Zekası Çözümleri, ERP Yazılım Kullanımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler kurumsal kaynak planlama teknolojini açıklayabilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler kurumsal kaynak planlama yazılımlarını seçme kriterlerini öğrenerek işletmelerin yapısına uygun ERP seçimi gerçekleştirebilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler kurumsal kaynak planlama modüllerini öğrenecek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler, ERP yazılımları ile tanışacak ve bu yazılımları kullanım becerileri kazanacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal Kaynak Planlama Kavramları ve Tarihsel Gelişimi
2) Kurumsal Kaynak Planlama Teknolojisi
3) İşletmelerin Kurumsal Kaynak Planlaması Yapma Nedenleri
4) Kurumsal Kaynak Planlama Süreci
5) Kurumsal Kaynak Planlamanın Avantajları ve Dezavantajları
6) Kurumsal Kaynak Planlama Modülleri
7) Kurumsal Kaynak Planlama Yazılımları
8) Ara Sınav
9) Kurumsal Kaynak Planlamaya Geçişte Alternatifler
10) Kurumsal Kaynak Planlama Sisteminin Uygulamaya Konması ve Örnek Uygulama
11) Kurumsal Kaynak Planlama Başarı Faktörleri ve Başarısızlık Nedenleri
12) Bulut Tabanlı Çalışan ERP/İş Zekası Çözümleri Bilgisayar, Projeksiyon
13) ERP Yazılım Kullanımı Bilgisayar, Projeksiyon
14) ERP Yazılım Kullanımı Bilgisayar, Projeksiyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri - Özgür Çark

Kurumsal Kaynak Planlaması - Rafet Aktaş - Aydın Koçak - Vedat Acar
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 4
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 1
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Laboratuvar 14 42 588
Uygulama 4 12 48
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 1229