Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT212 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 3D Çizim programı ile tasarım projelerinin detaylı anlatımlarının yapılabilmesi amaçlanır |
Dersin İçeriği: | Görsel sunumlarla örnekleme ve teorik anlatım, öğrencilerin sayısal ortamı kullanabilme becerileriyle uygulamaya dönüştürülerek test edilir ve sınanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | sayısal dil nedir? | Öğretim üyesi notları |
2) | 2 boyutlu çizim araçlarının tanıtımı | uygulama |
3) | 3 boyutlu modellemede alt obje kullanımı | uygulama |
4) | 2 boyuttan 3 boyuta geçiş ( katı modelleme) | uygulama |
5) | loft modelleme | uygulama |
6) | poligon modelleme | uygulama |
7) | poligon modelleme 2 | uygulama |
8) | poligon modelleme ( edit poly)3 Vize Sınavı | öğretim üyesi notları |
9) | poligon modelleme 4 | uygulama |
10) | malzeme ve malzeme oluşturma | uygulama |
11) | malzeme ve malzeme oluşturma | uygulama |
12) | malzeme kaplama ve haritalama | uygulama |
13) | ışık ve ışıkayarları | uygulama |
14) | render ve render sahnesi oluşturmak | uygulama |
15) | Konu Tekrarı | yok |
16) | Final Sınavı | Öğretim üyesi ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | - sayısal dil nedir? -2 boyutlu çizim araclarının tanıtımı -3 boyutlu modellemede alt obje kullanımı -2 boyuttan 3 boyuta geçiş( katı modelleme) -3 boyutlu standart geometrik objeler -Loft modelleme -poligon modelleme -poligon modelleme 2 -Malzeme kullanımı -Işık kullanımı |
Diğer Kaynaklar: | 3ds max Bible-Kelly l. Murdock by Wiley Publishing, Inc. Çeşitli 3ds max ve Vray ders DVD leri/Various 3ds max and Vray tutorial DVDs |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 2 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 1 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 1 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 5 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 4 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 1 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar | 2 | 6 | 12 |
Uygulama | 2 | 8 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 16 | 32 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 |