EÜT212 Bilgisayar Destekli Teknik Çizimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT212
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI
Dersi Veren(ler): NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3D Çizim programı ile tasarım projelerinin detaylı anlatımlarının yapılabilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği: Görsel sunumlarla örnekleme ve teorik anlatım, öğrencilerin
sayısal ortamı kullanabilme becerileriyle uygulamaya
dönüştürülerek test edilir ve sınanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 3 boyutlu modelleme
2) 3 boyutlu modelin meteryal kaplaması ve haritalanması
3) bilgisayar destekli realist sunum ve render
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) sayısal dil nedir? Öğretim üyesi notları
2) 2 boyutlu çizim araçlarının tanıtımı uygulama
3) 3 boyutlu modellemede alt obje kullanımı uygulama
4) 2 boyuttan 3 boyuta geçiş ( katı modelleme) uygulama
5) loft modelleme uygulama
6) poligon modelleme uygulama
7) poligon modelleme 2 uygulama
8) poligon modelleme ( edit poly)3 Vize Sınavı öğretim üyesi notları
9) poligon modelleme 4 uygulama
10) malzeme ve malzeme oluşturma uygulama
11) malzeme ve malzeme oluşturma uygulama
12) malzeme kaplama ve haritalama uygulama
13) ışık ve ışıkayarları uygulama
14) render ve render sahnesi oluşturmak uygulama
15) Konu Tekrarı yok
16) Final Sınavı Öğretim üyesi ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - sayısal dil nedir?
-2 boyutlu çizim araclarının tanıtımı
-3 boyutlu modellemede alt obje kullanımı
-2 boyuttan 3 boyuta geçiş( katı modelleme)
-3 boyutlu standart geometrik objeler
-Loft modelleme
-poligon modelleme
-poligon modelleme 2
-Malzeme kullanımı
-Işık kullanımı
Diğer Kaynaklar: 3ds max Bible-Kelly l. Murdock by Wiley Publishing, Inc.
Çeşitli 3ds max ve Vray ders DVD leri/Various 3ds max and Vray
tutorial DVDs

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 2
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 4
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 1
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 1
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 5
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 4
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 1
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 6 6
Laboratuvar 2 6 12
Uygulama 2 8 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 16 32
Proje 1 20 20
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 110