EÜT358 Portfolyo Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT358
Ders İsmi: Portfolyo Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BURCU TORUM
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel Tasarım Meslek Pratiği dersi öğrencilere profesyonel portfolyo tasarımının temellerini öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Endüstriyel Tasarım Meslek Pratiği dersi öğrencilere profesyonel portfolyo tasarımının temellerini öğretmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çalışmalarındaki zayıflıkları tespit etmek ve portfolyoları için bir tasarım politikası belirlemek.
2) İstenilen bir sonuç için çalışmaların eleştirilerek ve seçmek
3) Bir çalışmayı kendi portfolyosuna atmak
4) Portfolyo tasarımının her bir faktörünü tanımlamak
5) Portfolyoda sunulan çalışmalar için bir seçim kriteri oluşturmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sektörün ihtiyaçlarını değerlendirmek ve buna göre portfolyoyu ele almak.
2) Profesyonel portfolyo yapımı için uygun formatın seçimi.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Basılı kopya ile dijital portfolyo arasındaki farkı ayırt etme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Portfolyo tasarımına giriş yok
2) Portfolyonun tanımları yok
3) Çalışmaların dökümantasyonu, arşivlenmesi ve korunması bu güne kadar yapılan tasarım çalışmaların toparlanması
4) Portfolyo amacının seçilmesi Portfolyo çalışması
5) Şablon ve yazı tiplerine giriş yok
6) Şablon renkleri ve grafiklerine giriş portfolyoların düzenlenmesi
7) Vize Sınavı Sınava hazırlık
8) Farklı portfolyo tipleri üzerine tartışma portfolyo örneklerinin araştırılması
9) Şablon içerisindeki materyallerin (görsel, yazı, renk) organizsyonu Portfolyo çalışmalarının sürdürülmesi
10) Hedef mesleğe gore portfolyo içeriğinin analizi Portfolyo düzenleme
11) Bilgisayar destekli teknik konular (çözünürlük, görsel renk düzenlemesi, vb.) Portfolyo düzenleme
12) Baskı kağıdı seçimi, baskı birleştirmesi yok
13) Öğrencilerle taslakların ve portfolyoların birlikte tartışılması portfolyoların finalize edilmesi
14) Öğrencilerle taslakların ve portfolyoların birlikte tartışılması Portfolyoların finalize edilmesi
15) Final sunumu sunum için hazırlık
16) - -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Bender, D. M.,2008, Design Portfolios: Moving from traditional to digital, Fairchild Publications

Linton H., 2004, Portfolio Design W. W. Norton & Company

Powell, D., 1990, Presentation Techniques, Little, Brown & Company

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

6

7

2

4

8

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 4
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 4
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 4
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 4
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 4
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 4
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 4
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 3 2 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 5 20
Sunum / Seminer 4 5 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Toplam İş Yükü 93