Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT368 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım ve Marka | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NEHİR TAŞTAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, tüketim kavramı ve tüketici davranışının anlaşılması, marka kavramı, marka stratijeri ve marka değeri, ve marka çatısı altında ürün tasarımı geliştirme ve tasarımcının rolü konularında tasarımcının firma ile birlikte çalışmasına yönelik bilgi ve yöntemleri aktarmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, Tüketim kavramı, tüketim süreci, tüketici davranışı, marka, marka değeri, marka-ürün ilişkisi, tasarımda marka kullanımı konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersi öğrencilere tanıtmak • Tüketimi tanımla • Tüketici davranışını tanımlamak • Bütün dönem ödevini açıkla | Öğretim üyesi ders sunumu |
2) | Tüketici davranışlarındaki psikolojik etkileri | Öğretim üyesi ders sunumu |
3) | Tüketici davranışlarındaki sosyo-kültürel etkiler | Öğretim üyesi sunumu |
4) | Marka ve marka kimliği Marka konumlandırması | Öğretim üyesi sunumu |
5) | Kurumsal kimlik Marka kimliği ve kurumsal kimlik ilişkisi | Öğretim üyesi sunumu |
6) | Marka karakteri ve marka adı Marka isimleri nasıl yaratılır Marka çeşitleri ve analizleri | Öğretim üyesi sunumu |
7) | Marka kimliği ve tüketici davranışı arasındaki ilişki Marka örnekleri ve kullanıcı tipleri. Öğrencilerin ödevleri kritikleri | Öğretim üyesi sunumu |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Marka yaratma ihtiyacı Nasıl marka olunacağını açıklayın Güçlü bir marka yaratma stratejilerinin tanımlanması | Öğretim üyesi sunumu |
10) | Marka ve ürün kimliğinin yeni ürün tasarımındaki öneminin açıklanması Şirket için güçlü markanın avantajları Tüketici için güçlü markanın avantajları | Öğretim üyesi sunumu |
11) | Ürün Tasarımında Tüketici Faktörü Dönem ödevi kritiği | Öğretim üyesi sunumu Öğrenci çalışmaları |
12) | Hedef grup-tasarım-marka mesajının ilişkisinin açıklanması Tasarım sürecini ve pazarlama merkezli yaklaşımı tanımlanması Ürün tasarım faktörlerini açıklar ve marka ile ilişkilendirilmesi | Öğretim üyesi sunumu |
13) | Yeni Ürün ve Tüketici Kabul süreci | Öğretim üyesi sunumu |
14) | Öğrencilerin dönem ödevlerinin tartışılması- sunumlar | öğrenci sunumları |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders öğretim üyesinin sunumu |
Diğer Kaynaklar: | • 1.ODABAŞI, Yavuz ve Barış, Gülfidan, Tüketici Davranışı, İstanbul, Kapital Medya A.Ş., 2002 • 2. KÜÇÜKERMAN, Önder, Endüstri Tasarımı, Ürün Tasarımında Adımlar, İstanbul, YEM Yayınları, 1997. • 3. CÜCEOĞLU, Doğan, İnsan Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1991. • 4.. HAWKINS, D. I., BEST, R. J. ve CONEY, K. A., Consumer Behavior Building Marketing Strategy, Boston, Irwing McGraw-Hill, 1998. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 3 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 4 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 3 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 3 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 3 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 4 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 | 64 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 |