EÜT368 Tasarım ve Markaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT368
Ders İsmi: Tasarım ve Marka
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NEHİR TAŞTAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, tüketim kavramı ve tüketici davranışının anlaşılması, marka kavramı, marka stratijeri ve marka değeri, ve marka çatısı altında ürün tasarımı geliştirme ve tasarımcının rolü konularında tasarımcının firma ile birlikte çalışmasına yönelik bilgi ve yöntemleri aktarmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, Tüketim kavramı, tüketim süreci, tüketici davranışı, marka, marka değeri, marka-ürün ilişkisi, tasarımda marka kullanımı konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka yaratma stratejilerini değerlendirmek ve kurumsal kimlikle ilişkilendirebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Marka ile ilgili ürünleri analiz edebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Marka ve tasarım kavramını ilişkilendirebilme
2) Marka ve ürün kimliğinin tasarımdaki önemini kavrayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Marka ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersi öğrencilere tanıtmak • Tüketimi tanımla • Tüketici davranışını tanımlamak • Bütün dönem ödevini açıkla Öğretim üyesi ders sunumu
2) Tüketici davranışlarındaki psikolojik etkileri Öğretim üyesi ders sunumu
3) Tüketici davranışlarındaki sosyo-kültürel etkiler Öğretim üyesi sunumu
4) Marka ve marka kimliği Marka konumlandırması Öğretim üyesi sunumu
5) Kurumsal kimlik Marka kimliği ve kurumsal kimlik ilişkisi Öğretim üyesi sunumu
6) Marka karakteri ve marka adı Marka isimleri nasıl yaratılır Marka çeşitleri ve analizleri Öğretim üyesi sunumu
7) Marka kimliği ve tüketici davranışı arasındaki ilişki Marka örnekleri ve kullanıcı tipleri. Öğrencilerin ödevleri kritikleri Öğretim üyesi sunumu
8) Ara Sınav -
9) Marka yaratma ihtiyacı Nasıl marka olunacağını açıklayın Güçlü bir marka yaratma stratejilerinin tanımlanması Öğretim üyesi sunumu
10) Marka ve ürün kimliğinin yeni ürün tasarımındaki öneminin açıklanması Şirket için güçlü markanın avantajları Tüketici için güçlü markanın avantajları Öğretim üyesi sunumu
11) Ürün Tasarımında Tüketici Faktörü Dönem ödevi kritiği Öğretim üyesi sunumu Öğrenci çalışmaları
12) Hedef grup-tasarım-marka mesajının ilişkisinin açıklanması Tasarım sürecini ve pazarlama merkezli yaklaşımı tanımlanması Ürün tasarım faktörlerini açıklar ve marka ile ilişkilendirilmesi Öğretim üyesi sunumu
13) Yeni Ürün ve Tüketici Kabul süreci Öğretim üyesi sunumu
14) Öğrencilerin dönem ödevlerinin tartışılması- sunumlar öğrenci sunumları
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders öğretim üyesinin sunumu
Diğer Kaynaklar: • 1.ODABAŞI, Yavuz ve Barış, Gülfidan, Tüketici Davranışı, İstanbul, Kapital Medya A.Ş., 2002
• 2. KÜÇÜKERMAN, Önder, Endüstri Tasarımı, Ürün Tasarımında Adımlar, İstanbul, YEM Yayınları, 1997.
• 3. CÜCEOĞLU, Doğan, İnsan Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1991.
• 4.. HAWKINS, D. I., BEST, R. J. ve CONEY, K. A., Consumer Behavior Building Marketing Strategy, Boston, Irwing McGraw-Hill, 1998.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 3
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 4
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 3
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 3
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 3
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 4
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 8 64
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 14 14
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 121