ODY209 İşitme Cihazlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Odyometri (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyometri (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODY209
Ders İsmi: İşitme Cihazları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, işitme cihazları, implantlar ve işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği: İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi, işitme cihazlarının tarihçesi, işitme cihazlarının kullanılma amaç ve prensipleri, işitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları, işitme cihazının temel elementleri, İşitme cihazlarının çeşitleri, kulak kalıplarının hazırlanması ve çeşitleri, işitme cihazı seçimi, işitme cihazının farklı işitme kayıplarına göre uygulanması, işitme cihazının objektif yöntemlerle doğrulanması, işitsel implantlar ve yardımcı dinleme cihazları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır.
3) Odyometri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
7) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme ve İşitme Kaybı. Ders notları.
2) İşitme Cihazlarının Tarihçesi. Ders notları.
3) İşitme Cihazı Komponentleri. Ders notları.
4) İşitme Cihazı Tipleri. Ders notları.
5) İşitme Cihazı Tipleri. Ders notları.
6) İşitme Cihazı Adaylığı Değerlendirilmesi. Ders notları.
7) İşitme Cihazı Algoritmaları. Ders notları.
8) Ara sınav. Ders notları.
9) İşitme Cihazının Elektroakustik Özellikleri. Ders notları.
10) İşitme cihazı performans değerlendirmeleri. Ders notları.
11) Kulak Kalıbı ve Özellikleri. Ders notları.
12) İşitme Cihazı Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri Ders notları.
13) Genel sınava hazırlık. Ders notları.
14) Genel sınava hazırlık. Ders notları.
15) Genel sınava hazırlık. Ders notları.
16) Genel sınav. Ders notları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harvey Dillon(2012) Hearing Aids(Kindle Edition)Thieme Publisher

Richard E. Carmen (2009) The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing.
Diğer Kaynaklar: Harvey Dillon(2012) Hearing Aids(Kindle Edition)Thieme Publisher

Richard E. Carmen (2009) The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125