Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Eleştirinin ne olduğu ve neye yönelik olduğunu açıklama, medya ekseninde eleştirel düşünce ile geleneksel eleştiriyi karşılaştırma, eleştirel medya çözümlemeleri ile ilgili kuramsal yaklaşımları bilme, dijital medya ürünlerine karşı eleştirel düşünce ve sorgulama yeteneği kazanma.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme, yeni medya alanındaki farklı paradigmaların bireye, topluma, medyaya yönelik yaklaşımlarını kıyaslayabilme, hem geleneksel hem de dijital medya ürünlerini eleştirel düşünceyle irdeleyebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme. Öğrenilen kuramsal yaklaşımlar ile Medyadaki ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemleri çözümleyebilme, bu çalışmaları toplumsal sorumluluk bilinci ile geliştirip uygulamaya koyabilme.
|
2) Sosyal sorunlara yaklaşımda iletişim kuramlardan nasıl yararlanılabileceğini bilme. Öğrenilen kuramsal yaklaşımlar ile Medyadaki ırkçı, cinsiyetçi, ayrımcı söylemleri çözümleyebilme, bu çalışmaları toplumsal sorumluluk bilinci ile geliştirip uygulamaya koyabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Alanının kuramsal boyutunda yetkinlik göstererek, geleneksel eleştiri ile eleştirel düşüncenin metodolojik farkını açıklayabilme, kültürel çalışmalar yaklaşımının temel derdini ve ilgilerini, klasik Marksist medya eleştirisiyle karşılaştırmalı olarak açıklayabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Eleştirel kuramların tarihsel ve düşünsel kökenlerini açıklayabilme. Frankfurt Okulu’nun toplum ve medya eleştirisinin kavramsal uğraklarını değerlendirebilme. Medya ve eleştirel kuramlarla ile ilgili yapılan çalışmalarda hem sosyal değerlere hem de iletişim etiğine uygun hareket etme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Eleştirel kuramlar ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Kültürel çalışmaların tematik ilgilerini ayırt edebilme ve bunların yeni toplumsal hareketlerle bağlantısını kurabilme. İçinde yaşadığı toplumun medya pratiklerini bireysel çalışmalar ile analiz edebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Siber uzayda tüketicinin korunması. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
2) |
Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
3) |
Facebook ve eleştirel kuram, empatik işçi olarak facebook kullanıcısı. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
4) |
Facebook ve Twitter özelinde sosyal medya ve politika, Dijital Aktivizm. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
5) |
Silikon vadisi ve dijital sosyoloji. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
6) |
Medya Yöndeşmesi ve kültürel mantık. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
7) |
Alan Kay ve Evrensel Medya Makinası. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
8) |
Vize. |
. |
9) |
Google Kapitalizmi, Google şirketinin ekonomi politiği. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
10) |
Postmodern gerçeklikler, gerçeklik sorunsalı, postmodern özne. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
11) |
Dijital demokrasiyi yeniden yapılandırmak. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
12) |
Alternatif medyanın rolü. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
13) |
İnternet özgürlüğünün tehlikeleri. |
Yeni Medya kuramları (Prof.Dr. Filiz Aydoğan) |
14) |
Genel tekrar
|
. |
15) |
Final Sınavı. |
- |