Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
I. Dünya Savaşı’nda İstihlak-I Milli Kadınlar Cemiyeti’nin Faaliyetleri . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları |
Özdemir, N. (2019). I. Dünya Savaşı’nda İstihlak-I Milli Kadınlar Cemiyeti’nin Faaliyetleri . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (36) , 29-47 . DOI: 10.26650/YTA2019-628750 |
2) |
Vatikan'ın Devletleşmesi ve Türk Kamuoyu |
Güllü, R. E. (2019). Vatikan'ın Devletleşmesi ve Türk Kamuoyu . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (36) , 1-28 . DOI: 10.26650/YTA2019-635123 |
3) |
Varlık Vergisi’ne Gösterilen Uluslararası Tepkilere Bir Örnek: ABD’nin Varlık Vergisi’ne Yaklaşımı |
Coşkun, Y. (2019). Varlık Vergisi’ne Gösterilen Uluslararası Tepkilere Bir Örnek: ABD’nin Varlık Vergisi’ne Yaklaşımı . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (36) , 65-82 . DOI: 10.26650/YTA2019-606758 |
4) |
Türkiye’de Ortaöğretim Politikalarında Kadın |
Doyran, M. (2019). Türkiye’de Ortaöğretim Politikalarında Kadın (1999-2004) . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (36) , 129-178 . DOI: 10.26650/YTA2019-673224 |
5) |
Türkiye Cumhuriyeti’ne Yönelen Kitlesel Göç Hareketleri ve Kabul Mekanizmasındaki Yaklaşımlara İlişkin Bir İnceleme |
Uslu, İ. & Ceylan, A. (2019). Türkiye Cumhuriyeti’ne Yönelen Kitlesel Göç Hareketleri ve Kabul Mekanizmasındaki Yaklaşımlara İlişkin Bir İnceleme: 1989 Bulgaristan, 1991 Irak ve 2011 Suriye Göçleri . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (36) , 199-221 . DOI: 10.26650/YTA2019-619967 |
6) |
Millet Mekteplerinin Halk Eğitimi Açısından İncelenmesi . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları |
Bayraktutan, F. (2020). Millet Mekteplerinin Halk Eğitimi Açısından İncelenmesi . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (37) , 119-150 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/55247/758170 |
7) |
Bir Propaganda Aracı Olarak Türkiye’de Sinema: Atatürk Dönemi |
Tekerek, M. (2020). Bir Propaganda Aracı Olarak Türkiye’de Sinema: Atatürk Dönemi . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (37) , 181-204 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/55247/758183 |
8) |
Mütareke Döneminde Asri Kadın Cemiyeti’nin Faaliyetleri |
Özdemir, N. (2021). Mütareke Döneminde Asri Kadın Cemiyeti’nin Faaliyetleri . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (39) , 107-133 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/63206/815801
|
9) |
Maarif Vekili Mustafa Necati Bey’in Yeni Türk Alfabesinin Öğretilmesi İçin Yürüttüğü Faaliyetler |
Kılıç, F. (2021). Maarif Vekili Mustafa Necati Bey’in Yeni Türk Alfabesinin Öğretilmesi İçin Yürüttüğü Faaliyetler . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (39) , 135-155 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/63206/817361
|
10) |
Post-Komünist Süreçte Başmüftülük ve Bulgaristan Türklerinin Dinî Hürriyetleri |
Hüseyinoğlu, A. & Emin, H. (2021). Post-Komünist Süreçte Başmüftülük ve Bulgaristan Türklerinin Dinî Hürriyetleri . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (39) , 247-287 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/63206/865431
|
11) |
Yeni Osmanlıcılığa İdeolojik Destek Mi, Türk Modernleşmesinin Kapsamlı Çözümleme Çabası Mı? |
Yetim, F. (2021). Yeni Osmanlıcılığa İdeolojik Destek Mi, Türk Modernleşmesinin Kapsamlı Çözümleme Çabası Mı? Kemal H. Karpat’ın Tarih Yazıcılığı . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (39) , 289-302 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/63206/897663
|
12) |
Yunan İşgali Sırasında Göç Eden ve Büyük Taarruz Sonrasında Memleketlerine Dönen Muhtaç Köylülere TBMM’nin Yaptığı Yardımlar |
Özkan, K. (2020). Yunan İşgali Sırasında Göç Eden ve Büyük Taarruz Sonrasında Memleketlerine Dönen Muhtaç Köylülere TBMM’nin Yaptığı Yardımlar . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (38) , 137-166 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/58974/770017
|
13) |
Atatürk Dönemi’nde Uygulanan Vergi Politikasının İktisadi Kesimler Üzerindeki Etkisi |
Akdağ Sarı, K. (2020). Atatürk Dönemi’nde Uygulanan Vergi Politikasının İktisadi Kesimler Üzerindeki Etkisi . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (38) , 189-218 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/58974/770151
|
14) |
Türkiye’nin Doğu ve Güneyindeki Komşularıyla Sınır İlişkilerine Dair Bir Değerlendirme (1923-1940) |
Köse, R. (2020). Türkiye’nin Doğu ve Güneyindeki Komşularıyla Sınır İlişkilerine Dair Bir Değerlendirme (1923-1940) . Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları , (38) , 59-86 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuydta/issue/58974/741817
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyolojinin hangi kavram ve kuramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenir ve bu kavram ve kuramlarla üretilen bilginin toplumsal gerçeklikteki karşılığının neler olduğunu bilir. |
4 |
2) |
Hangi toplumsal alanda hangi sosyolojik yaklaşımların ve yöntemlerin kullanılacağını öğrenir ve sosyolojik analizleri buna göre geliştirerek, uzmanlık alanında belirlediği sosyolojik sorunlar üzerinde bireysel ve ekip içinde akademik kurallara göre hazırlayacağı özgün sunumlar ve yayınlar yapar. |
3 |
3) |
Sosyolojik perspektifleri neden-sonuç ilişkisi sorgulayarak eleştirel bir bakış açısı ile tartışır; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alanıyla ilgili vizyon, amaç ve hedef geliştirerek, alanın gereksinimlerini karşılar. |
4 |
4) |
Sosyal yaşamı eleştirel ve bilimsel olarak ana hatlarıyla belirler; aile, devlet, eğitim, din gibi kurumların yapılarına, oluşumlarına ve gelecekteki dönüşümlerine yönelik tahminlerde bulunarak politika önerileri oluşturur. |
4 |
5) |
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilir ve öğrenim sürecinde kazandığı bilgileri iş yaşamında değerlendirme, proje hazırlama, uygulama ve yönetme yetkinliğine sahip olur. |
3 |
6) |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, felsefe, antropoloji, siyaset, iletişim gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrar; alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni yorum, bilgi ve kavramlar oluşturur. |
4 |
7) |
Araştırma amaçları ile araştırma tasarımı ilişkisini, araştırma sorusunu ve çeşitli araştırma tekniklerinin kullanılma koşullarını bilerek araştırma önerisi ve uygulama planını hazırlamayı, toplumsal, kültürel ve etik sorunları düşünmeyi, verileri değerlendirmeyi ve sonuç raporu yazmayı ve bu bilgileri duyurmayı öğrenir ve bu birikimlerini meslek yaşamına aktarma becerisine sahip olur. |
3 |
8) |
Toplumsal sorunların çözümünde karar alma, kararı uygulama, üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme ve gerektiğinde inisiyatif alarak normları değiştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
9) |
Ulusal ve uluslararası yayınları ve alanındaki yenilikleri takip ederek, oluşturduğu yeni bilgileri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
4 |
10) |
Sosyoloji alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşir; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
4 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur. |
4 |