Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CORE301@TIP | ||||||||
Ders İsmi: | Intermediate Academic Written English | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Yabancı Dil Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM GÖKKURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin okuma becerilerini B1 düzeyinde geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Orta seviyedeki bu ders öğrencilerin öz arama ve tarama, örgütsel düzenleri tanımlama, çıkarım yaparak anlamı kurgulama, konu tümcesini saptama ve olguları kişisel görüşlerden ayırabilme de dahil olmak üzere akademik okuma için gerekli olan becerileri geliştirmelerine yardımcı olmak için planlanmıştır. Öğrenciler, ayrıca, mantık akışı ve paragraf düzeni kullanabilme, olguları ve kişisel görüşleri birleştirebilme, bütünlük ve bağdaşıklığı koruma, süreçleri açıklamanın yanı sıra benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme gibi yazmaya özgü becerileri de geliştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | Leap-2 Intermediate Reading Writing |
2) | Okuma parçası-1 "Looking for Money: Crowdfunding and Angels" sayfa: 3-10 Focus on Writing sayfa: 16-17 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
3) | Okuma parçası- 1 "Man vs. Robot"sayfa:27-33 Focus on Writing sayfa:33 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
4) | GENEL TEKRAR | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
5) | Okuma parçası-1: "Bicycling: Health Risk or Benefit"sayfa: 49-56 Focus on Writing sayfa: 61-63 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
6) | Okuma parçası- 1:"The Walking Cure"sayfa: 73-78 Focus on Writing sayfa: 85-86 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
7) | GENEL TEKRAR | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
8) | ARA SINAV | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
9) | Okuma parçası-1:"Three ways 3D Printing Could Revolutionize Health Care" sayfa:95-102 Focus on Writing sayfa:107-109 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
10) | Okuma parçası- 1:"Guide to Augmented Reality" sayfa:119-125 Focus on Writing sayfa:125-127 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
11) | GENEL TEKRAR | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
12) | Okuma parçası- 1:" To Adapt MOOC, or not? That is No Longer a Question"sayfa:141-148 Focus on Writing sayfa:154-155 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
13) | Okuma parçası-1:"Seeing Red: A History of Natives in Canadian Newspapers" sayfa.165-172 Focus on Writing sayfa:178-179 | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
14) | GENEL TEKRAR | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
15) | FİNAL HAFTASI | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
16) | FİNAL HAFTASI | Leap-2 Intermediate Reading and Writing |
Ders Notları / Kitaplar: | Leap-2 Intermediate Reading And Writing |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | ||||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | ||||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | ||||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | ||||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | ||||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | ||||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | ||||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | ||||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | ||||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | ||||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | ||||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | ||||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 52 |
Ödevler | 16 | 42 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 126 |