Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DHF102 | ||||||||
Ders İsmi: | Koruyucu Hekimlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlığı tanımlamak, sağlığın korunmasında etkili olan faktörleri öğretmek, sağlığın geliştirilmesi çalışmalarını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | 1-Sağlığın tanımı, koruyucu hekimlik tanımı, halk sağlığı anlayışı 2-Sağlığın Geliştirilmesi tanımı 3-Dünya Sağlık Örgütü’nün Sağlığın Geliştirilmesi çalışmaları 4-Sağlık Eğitimi tanımı ve Sağlığın Geliştirilmesi çalışmalarında sağlık eğitiminin rolü 5- Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları 6-Epidemiyolojik çalışma yöntemlerinin incelenmesi-1 7-Epidemiyolojik çalışma yöntemlerinin incelenmesi-2 8-Epidemiyolojik araştırmaların analizi ve değerlendirilmesi 9-Epidemiyolojik çalışmalarda nedensellik 10-Ağız Diş sağlığına yönelik yapılabilecek epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan indeksler 11-Çevre ve sağlık ilişkisi -1- 12- Çevre ve sağlık ilişkisi -2- 13- Diş Hekimliği atıklarının sınıflandırılması 14- Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığın Tanımı, Koruyucu Hekimlik Tanımı, Halk Sağlığı Anlayışı | ppt ders sunumu |
2) | Sağlığın Geliştirilmesi tanımı | ppt ders sunumu |
3) | Dünya Sağlık Örgütü'nün Sağlığın Geliştirilmesi Çalışmaları | ppt ders sunumu |
4) | Sağlık Eğitimi tanımı ve Sağlığın Geliştirilmesi çalışmalarında sağlık eğitiminin rolü | ppt ders sunumu |
5) | Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları | ppt ders sunumu |
6) | Epidemiyolojik çalışma yöntemlerinin incelenmesi-1 | ppt ders sunumu |
7) | Epidemiyolojik Çalışma Yöntemlerinin İncelenmesi - 2 | ppt ders sunumu |
9) | Ara Sınav | |
10) | Epidemiyolojik Araştırmalarının Analizi ve Değerlendirilmesi | ppt ders sunumu |
11) | Epidemiyoloji Çalışmalarda Nedensellik | ppt ders sunumu |
12) | Ağız Diş sağlığına yönelik yapılabilecek epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan indeksler | ppt ders sunumu |
13) | Çevre ve Sağlık İlişkisi -1 | ppt ders sunumu |
14) | Çevre ve sağlık ilişkisi -2 | ppt ders sunumu |
15) | Çevre Kirliliğinin Önlenmesinde Bireysel ve Mesleki Sorumluluklar | ppt ders sunumu |
16) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | power point |
Diğer Kaynaklar: | power point |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | |||||||||||
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | |||||||||||
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | |||||||||||
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | |||||||||||
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | |||||||||||
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |||||||||||
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | |||||||||||
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||||||||
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | |||||||||||
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
2) | Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | 3 |
3) | Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | 4 |
4) | Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | 5 |
5) | Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | 1 |
6) | Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | |
7) | Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |
8) | Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | 2 |
9) | Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | 2 |
10) | Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 4 |
11) | Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | 5 |
12) | Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar | 4 |
Alan Çalışması | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |