DHF102 Koruyucu Hekimlikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF102
Ders İsmi: Koruyucu Hekimlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlığı tanımlamak, sağlığın korunmasında etkili olan faktörleri öğretmek, sağlığın geliştirilmesi çalışmalarını öğretmek.
Dersin İçeriği: 1-Sağlığın tanımı, koruyucu hekimlik tanımı, halk sağlığı anlayışı
2-Sağlığın Geliştirilmesi tanımı
3-Dünya Sağlık Örgütü’nün Sağlığın Geliştirilmesi çalışmaları
4-Sağlık Eğitimi tanımı ve Sağlığın Geliştirilmesi çalışmalarında sağlık eğitiminin rolü
5- Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları
6-Epidemiyolojik çalışma yöntemlerinin incelenmesi-1
7-Epidemiyolojik çalışma yöntemlerinin incelenmesi-2
8-Epidemiyolojik araştırmaların analizi ve değerlendirilmesi
9-Epidemiyolojik çalışmalarda nedensellik
10-Ağız Diş sağlığına yönelik yapılabilecek epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan indeksler
11-Çevre ve sağlık ilişkisi -1-
12- Çevre ve sağlık ilişkisi -2-
13- Diş Hekimliği atıklarının sınıflandırılması
14- Çevre kirliliğinin önlenmesinde bireysel ve mesleki sorumluluklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlığa bütüncül yaklaşım tutumu geliştirmek
2) Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik program ve hedefleri bilmek
3) Epidemiyoloji disiplininin tanımını, kullanım alanlarını, çalışma yöntemlerini, sağlık hizmetleri açısından önemini bilmek
4) Epidemiyolojide neden-sonuç ilişkisini araştıran çalışma sonuçlarını yorumlayabilmek
5) Sağlığın geliştirilmesinde çevrenin, çevre kirliliğinin ve küresel değişimlerin rolünü bilmek
6) Çevreden sağlığa gelebilecek zararların en aza indirilmesinde sorumluluk duymak ve bunu amaçlayan bireysel ve toplumsal hareketlerde doğrudan yer almak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığın Tanımı, Koruyucu Hekimlik Tanımı, Halk Sağlığı Anlayışı ppt ders sunumu
2) Sağlığın Geliştirilmesi tanımı ppt ders sunumu
3) Dünya Sağlık Örgütü'nün Sağlığın Geliştirilmesi Çalışmaları ppt ders sunumu
4) Sağlık Eğitimi tanımı ve Sağlığın Geliştirilmesi çalışmalarında sağlık eğitiminin rolü ppt ders sunumu
5) Epidemiyoloji disiplininin tanımı ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları ppt ders sunumu
6) Epidemiyolojik çalışma yöntemlerinin incelenmesi-1 ppt ders sunumu
7) Epidemiyolojik Çalışma Yöntemlerinin İncelenmesi - 2 ppt ders sunumu
9) Ara Sınav
10) Epidemiyolojik Araştırmalarının Analizi ve Değerlendirilmesi ppt ders sunumu
11) Epidemiyoloji Çalışmalarda Nedensellik ppt ders sunumu
12) Ağız Diş sağlığına yönelik yapılabilecek epidemiyolojik çalışmalarda kullanılan indeksler ppt ders sunumu
13) Çevre ve Sağlık İlişkisi -1 ppt ders sunumu
14) Çevre ve sağlık ilişkisi -2 ppt ders sunumu
15) Çevre Kirliliğinin Önlenmesinde Bireysel ve Mesleki Sorumluluklar ppt ders sunumu
16) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: power point
Diğer Kaynaklar: power point

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir.
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular.
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. 4
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. 3
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir 4
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır 5
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. 1
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. 2
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur 2
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. 4
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar 5
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50