DHF110 Tıbbi Biyokimyaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF110
Ders İsmi: Tıbbi Biyokimya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HADI KARIMKHAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HADI KARIMKHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Canlı organizmada ve laboratuvar ortamında meydana gelen kimyasal tepkimeleri ve organik bileşiklerin özelliklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders;
1. Organik kimyaya giriş, C-C bağları
2. Karbon-heteroatom bağlarının oluşumu ve özellikleri
3. Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları
4. Alkenler
5. Eliminasyon ve katılma reaksiyonları
6. Alkinler, sikloalkanlar
7. Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları
8. Stereokimya
9. Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
10. Asitlik-bazlık, alkoller ve fenoller
11. Karbonil bileşikleri, aldehit ve ketonlar
12. Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları,
13. karbonil grubunun α–konumuna katılma reaksiyonları
14. Karboksilli asitler ve türevleri, aminler ve reaksiyonları
15. Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA ; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) 1. Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.
2) 1.1. Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini tanır.
3) 1.2. Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini özetler.
4) 1.3. Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.
5) 1.4. Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.
6) 1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.
7) 2. Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir.
8) 2.1. Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar.
9) 2.2. Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar.
10) 2.3. Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.
11) 2.4. Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.
12) 3. Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir.
13) 3.1. Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.
14) 3.2. Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.
15) 3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını tartışır.
16) 3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzim ve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini kavrar.
17) 3.5. Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini kurar.
18) 4. will be able to define the importance of body homeostasis related issues.
19) 4.1. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi kurar.
20) 4.2. İdrarın fiziksel, kimyasal ve mikroskobik özelliklerini kavrar.
21) 4.3. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi düşünür.
22) 4.4. Suyun metabolizmadaki önemini kavrar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enerji ve Metabolizma 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
2) Glikoliz 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
3) GLİKOLİZ ve KREBS DÖNGÜSÜ 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
4) ETZ Oksidatif fosforilasyon 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
5) PENTOZ FOSFAT VE GLUKONEOGENEZ YOLU 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
6) Lipid metabolizması 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
7) Fatty Acid and Triacylglycerol Metabolism 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
8) Ara Sınav 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
9) Yağ Asidi, Keton Bedeni ve Triacylglycerol Metabolizması II. Bölüm 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
10) Hormonlar 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
11) Vitaminler I 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
12) Vitaminler II 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
13) Mineraller I 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
14) Mineraller II 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
15) Lipoproteinler 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
16) Final Sınav 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları 2. Harper Biyokimya 3. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri 4. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Lippincott Biyokimya: Görsel Anlatımlı Çalışma Kitapları
Yazarlar: Ferrier
Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri
ISBN: 9786053354383

2. Lippincott Illustrated Reviews Biochemistry
Yazarlar: Denise Ferrier - 2017
Yayınevi: Lippincott Williams & Wilkins
ISBN: 9781496363541

3. Harper Biyokimya
Yazarlar: Murray, Bender, Weil, Botham, Kennely, Rodwell
Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevi - 2015
ISBN: 9786053351542

4. Harper's Illustrated Biochemistry
Yazarlar: Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil
Yayınevi: McGraw –Hill; 29th Edition (2015)
ISBN: 978 - 0- 07-176576-3

5. Lehninger - Biyokimyanın İlkeleri
Yazarlar:Y. Murat Elçin, David Nelson , Michael M. Cox
Yayınevi: Palme Yayınevi - Akademik Kitaplar - 2018
ISBN: 9786053551393

6. Lehninger Principles of Biochemistry
Yazarlar: David L. Nelson and Michael M. Cox
Yayınevi: W. H. Freeman; 6th Edition (2012)
ISBN: 10: 071677108X
Diğer Kaynaklar: 1. Klinik Biyokimya El Kitabı (Hematoloji ve Seroloji Laboratuvarları İlaveli)
Yazarlar: Prof. Dr. İdris Mehmetoğlu
Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri
ISBN: 9789756266373

2. Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, 23th
Yazarlar: Richard A. McPherson, Matthew R. Pincus – 2016
Yayınevi: Elsevier
ISBN: 9780323295680

3. Tietz Fundamentals of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics 8th Edition
Yazarlar: Nader Rifai - 2018
Yayınevi: Elsevier
ISBN: 9780323530446

4.Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics
Yazarlar: Nader Rifai, Andrea Rita Horvath, Carl T. Winttwer – 2018
Yayınevi: Elsevier
ISBN: 9780323359214

5. Marks Tıbbi Biyokimyanın Esasları
Yazarlar: Ramazan Amanvermez – 2016
Yayınevi: İstanbul Tıp Kitabevleri
ISBN: 9786054949823

6.İnsan Biyokimyası
Yazarlar: Taner Onat
Yayınevi: Palme Yayınevi - Akademik Kitaplar
ISBN: 9799758624200

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 2
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 4
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 12 % 20
Ödev 12 % 10
Ara Sınavlar 12 % 30
Final 12 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Laboratuvar 16 2 32
Uygulama 16 2 32
Ödevler 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114