BST382 Yeni Nesil Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST382
Ders İsmi: Yeni Nesil Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Python ile programa tekniğinin detayları ile öğretilmesi, Python ile değişik programlar yazarak mühendislik problemlerinin sayısal metodlarıyla çözümlenmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği: Python Programlama Diline Giriş; Tipler; Değişkenler; Temel Giriş-Çıkış; Fonksiyonları; Kaçış Dizileri; Döngüler; Hata Yakalama; Koşul Yapıları; Diziler; Listeler; Demetler; Sözlük Yapısı; String; TupleString; TupleFonksiyonlar; Liste ve Demetlere Ait Fonksiyonlar; Gömülü Fonksiyonlar; İleri DüzeyFonksiyonlar;Dosya İşlemleri; Dosya Metot ve Nitelikleri; Modüller; Nesneler; Gömülü Fonksiyonlar; İleri DüzeyPython ile Nesne Tabanlı Programlama; Paketler;Python ile Veritabanı İşlemleri;

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel veri türlerini açıklamak. Yukarıdan-aşağı, aşamalı iyileştirme süreci ile algoritma geliştirmek. Yapısal programlamayı tanımak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mantıksal operatörleri, break ve continue program kontrol ifadelerini kullanmak. Fonksiyon olarak isimlendirilen, küçük parçaları kullanarak nasıl modüler programlar yapılandırılacağını görmek. matematik fonksiyonlarını incelemek.
2) Veri Görselleştirme işlemlerini tanımak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Fonksiyonlar arasında bilgi aktarmak için kullanılan mekanizmaları açıklamak. Kendilerini çağıran fonksiyonların nasıl yazılacağını ve kullanılacağını açıklamak. Değer tablolarını ve listelerini, saklamak, sıralamak ve aramak için dizileri kullanmak.
2) Python da büyük veri kümeleri ile işlem yapmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Giriş-Çıkış; Fonksiyonları; Kaçış Dizileri;
1) Matris ve grafik işlemleri
2) Aritmetik, lojik ve mantıksal işlemler, Döngüler
3) Hata Yakalama
4) Koşul Yapıları
5) Diziler; Listeler; Demetler; Sözlük Yapısı
6) String; Tuple String; Tuple Fonksiyonlar
7) Liste ve Demetlere Ait Fonksiyonlar; Gömülü Fonksiyonlar
8) Ara Sınav
9) İleri Düzey Fonksiyonlar; Dosya İşlemleri
10) Dosya Metot ve Nitelikleri
11) Modüller; Nesneler
12) İleri Düzey Python ile Nesne Tabanlı Programlama
13) Paketler; Python ile Veritabanı İşlemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Python Programming_ An Introduction to Computer Science 3rd Edition, John Zelle, 3rd Ed. ISBN 1590280288, ISBN13: 9781887902991.
Diğer Kaynaklar: - Learning Python, Mark Lutz, Oreilly, USA, 2013
- Intro to Python for Computer Science and Data Science, Paul J. Deitel; Harvey Deitel, Print ISBN: 9780135404676, 0135404673, eText ISBN: 9780135404812, 0135404819, Edition: 1st, Copyright year: 2020, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 4
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 1
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 1
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Laboratuvar 7 7 49
Uygulama 2 4 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 651