Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODTR165 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish Grammar for Foreigners I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEDA DONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni standartlarına uygun olarak, Türkçe için 4 dil yetisini (Okuma, Yazma, Konuşma, Dinleme) geliştirmek üzere hazırlanan seçmeli ders grubunun, bir kolunu oluşturmaktadır. Turkish for Foreigners seçmeli ders grubu, öğrencilerin her dil seviyesinde öğrendikleri dilsel içeriği, dört beceride kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Turkish Grammar for Foreigners I dersi, Türkçe Gramer bilgisi ile tüm becerileri desteklemeye yönelik kazanımları içerir. |
Dersin İçeriği: | Kaynak kitap vasıtasıyla Türkçe gramer bilgisi kazanmaya yönelik alıştırmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alfabe ve Harflerin Telaffuzu | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
2) | Hal Ekleri, Sayılar, Şimdiki Zaman, Var/Yok, mı?/değil, Emir Kipi, Şahıs ve İşaret Zamirleri | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
3) | Belirli Geçmiş Zaman, Zaman Zarfları | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
4) | İyelik Ekleri, Gelecek Zaman | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
5) | İsim Tamlamaları | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
6) | -ki/-DAki, -(I)ncI | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
7) | -a göre, bence, -den daha+sıfat (Karşılaştırma), en+sıfat (Üstünlük), -den beri/-Dır | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
8) | Genel Tekrar | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
Ders Notları / Kitaplar: | Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti |
Diğer Kaynaklar: | Çalışma Kitabı ve çeşitli alıştırma setleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | |||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. | |||||||||
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. | |||||||||
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. | |||||||||
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. | |||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. | |||||||||
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. | |||||||||
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. | 2 |
3) | Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. | 2 |
4) | Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. | 1 |
6) | Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. | 2 |
8) | Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. | 3 |
9) | Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. | 2 |
10) | Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. | 4 |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 312 |