Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İllüstrasyon tanımı, çeşitli görüşler ve yorumlar, illüstrasyon tarihi. Çizgi çalışmaları. Ustalar ve önemli
|
illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. |
2) |
Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. Ustalar ve önemli
|
illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri. |
3) |
ÖDEV 1: “İçimdeki İstanbul”. Özgün izlenimleriniz. Serbest teknik. Ustalar ve |
önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili
sunum ödevleri. |
4) |
“Ben kimim?” Kendine bakış, otoportre çalışmaları. Kurşun kalem, füzen vb. malzeme ile.
Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak... |
Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili
sunumlar ve ödevleri.
1. ara sınav için kapak illüstrasyon ve tipografisi yapılmak üzere seçilmiş olan |
5) |
Kitap kapağı. Kitapla ilgili özet bilgi verilecek ve illüstrasyon teknikleri ile kapak çalışılacak. |
Onaylanan ve notlanan
çalışmalar daha sonra dijital ortama aktarılarak yazar, yayınevi, çevirmen gibi bilgiler uygun tipografi ile bitirilecek. |
6) |
Desen çalışması, form, ışık, renk, kompozisyon, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. |
Ustalar ve önemli
illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri. |
7) |
Öğrencilerin birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmeleri istenecek birlikte eleştirilecek ve notlanacak.
Verilecek bir ‘konsept’le ilgili form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak illüstrasyon çalışması. |
Ustalar ve
önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav |
9) |
ÖDEV 2: Metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirmek: Hai-Ku. Bu sanat ile ilgili bilgilendirme
yapılacak, öğrencilerden birer Hai-Ku yazmaları ve bunu illüstre etmeleri istenecek. Serbest teknikle küçük
taslaklar ve orijinal çalışma. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri.
|
Öğrencilere storyboard hakkında bilgi verilecek, ara sınava hazırlanmaları istenecek. |
10) |
Metinden konsepte, konseptten görsele. Grup çalışması. 3’er kişilik gruplara ayrılacak olan öğrencilerden,
verilecek bir şiirin kavramsal derinliğine inmeleri, tartışmaları ve vardıkları kavramsal ve görsel çözümü
gerçekleştirmeleri istenecek. Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri |
Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri |
11) |
Kulaktan konsepte, konseptten görsele. Dinletilecek bir müzik yapıtı kavramsal derinliğine inilerek illüstre edilecek.
|
Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri. 2. ara sınav için bir film
belirlenecek |
12) |
Karakter yaratmak. Öğrencilerden özelliklerini yazarak belirtecekleri özgün bir çizgi karakter yaratmaları, bu
karakteri birkaç açıdan görselleştirmeleri istenecek. |
Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili
sunumlar ve ödevleri. |
13) |
Film Afişi.
Sanat tarihinden verilecek örneklerle espri kopyaları incelenecek, verilecek bir resmin espri
kopyasının yapılması istenecek. |
Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve
ödevleri. |
14) |
Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate
alınarak görselleştirilecek. |
Üslup geliştirme. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili
sunumlar ve ödevleri. |
15) |
FİNAL |
FİNAL |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|