MMDT134 Tekstil Dokuma Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT134
Ders İsmi: Tekstil Dokuma Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZLEM ERZURUMLU JORAYEV
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: : Öğrencilerin diğer disiplinlerden edindikleri bilgileri, dokuma bilgilerini, görsel algıları ile birleştirerek uygulayacakları dokuma projeleri hazırlamak. Bu proje aracılığıyla sanatsal yaratıcılıklarını ve becerilerini geliştirecek, deneysel çalışmalar yapmak. Öğrencinin baskı tasarımına ve baskıya ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: • Dokuma tasarımı ilkelerini öğrenir.
• Görsel anlatım olanaklarını ve resimleme tekniklerini bireysel bir dille kullanabilir.
• Bir kaynaktan yola çıkarak estetik tasarı dosyası hazırlayabilir.
• Deneysel atölye uygulamaları yapabilir.
• Tasarıların teknik çözümlemelerini yapabilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Dokuma tasarımı ilkelerini öğrenir. • Görsel anlatım olanaklarını ve resimleme tekniklerini bireysel bir dille kullanabilir. • Bir kaynaktan yola çıkarak estetik tasarı dosyası hazırlayabilir. • Deneysel atölye uygulamaları yapabilir. • Tasarıların teknik çözümlemelerini yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir.
2) • Tekstil malzemelerini teknik ve estetik boyutu ile tanımak. • Konu seçimi -konuyu kişileştirme-kavram oluşturma (beyin fırtınası) Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Konu seçimi araştırması yapar.
3) • Tekstil malzemelerini teknik ve estetik boyutu ile tanımak. • Konu seçimi -konuyu kişileştirme-kavram oluşturma (beyin fırtınası) Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Konu seçimi araştırması yapar.
4) Seçilen konunun eskiz çalışmalarını yapar. Seçilen kununun çizim renk ve malzeme seçenekleri belirlenir. Uygulama, yorum, tarışma Seçilen konunun eskiz çalışmalarını yapar.
5) • Tasarlanan görselin dokuma eylemi başlar. • Tasarlanan görselin dokuma eylemi başlar. Kişisel görüşler, yorumlar Tasarlanan görselin dokuma eylemi devam eder.
6) • Sunum dosyasının hazırlığını yapar. • Sunum dosyasının hazırlığını yapılır. Kişisel görüşler, yorumlar Sunum dosyasının hazırlığını yapar.
7) • Sunum dosyasının hazırlığını yapar. Kişisel görüşler, yorumlar Sunum dosyasının hazırlığını yapar.
8) Ara Sınav Sunum dosyası teslim edilir.
9) • Dersin amaç ve yönteminin tanıtımı, konu aktarımı, araştırma sürecinin başlangıcı yapılır. Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Konuyla ilgili araştırma yapar.
10) • Çizim çalışmaları, form ve yüzey araştırmaları yapılır. • Araştırma dosyalarının oluşturulması Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Araştırma dosyalarının oluşturulmasına devam eder.
11) • Çizim çalışmaları, form ve yüzey araştırmaları yapılır. • Araştırma dosyalarının oluşturulması Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Araştırma dosyalarının oluşturulmasına devam eder.
12) • Estetik tasarı süreci başlar. Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Dosya sunumunu hazırlar.
13) Estetik tasarı süreci başlatılır. Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Dosya sunumunu hazırlar.
14) Estetik tasarı süreci başlatılır. Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Dosya sunumunu hazırlar.
15) Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: • Fabric Dyeing &Printing. London: Conran Octopus Limited, Kate Wells,
1997

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Laboratuvar 15 15
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Proje 16 16
Ödevler 16 48
Final 1 3
Toplam İş Yükü 178