Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır.
• Dersin anahatları tartışılır.
|
Ders planı tartışılır.
Müfredat incelenir. |
2) |
• Tekstil malzemelerini teknik ve estetik boyutu ile tanımak.
• Konu seçimi -konuyu kişileştirme-kavram oluşturma (beyin fırtınası)
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Konu seçimi araştırması yapar.
|
3) |
• Tekstil malzemelerini teknik ve estetik boyutu ile tanımak.
• Konu seçimi -konuyu kişileştirme-kavram oluşturma (beyin fırtınası)
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Konu seçimi araştırması yapar.
|
4) |
Seçilen konunun eskiz çalışmalarını yapar.
Seçilen kununun çizim renk ve malzeme seçenekleri belirlenir.
|
Uygulama, yorum, tarışma
Seçilen konunun eskiz çalışmalarını yapar.
|
5) |
• Tasarlanan görselin dokuma eylemi başlar.
• Tasarlanan görselin dokuma eylemi başlar.
|
Kişisel görüşler, yorumlar
Tasarlanan görselin dokuma eylemi devam eder. |
6) |
• Sunum dosyasının hazırlığını yapar.
• Sunum dosyasının hazırlığını yapılır.
|
Kişisel görüşler, yorumlar
Sunum dosyasının hazırlığını yapar.
|
7) |
• Sunum dosyasının hazırlığını yapar.
|
Kişisel görüşler, yorumlar
Sunum dosyasının hazırlığını yapar. |
8) |
Ara Sınav |
Sunum dosyası teslim edilir. |
9) |
• Dersin amaç ve yönteminin tanıtımı, konu aktarımı, araştırma sürecinin başlangıcı yapılır.
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Konuyla ilgili araştırma yapar.
|
10) |
• Çizim çalışmaları, form ve yüzey araştırmaları yapılır.
• Araştırma dosyalarının oluşturulması
|
Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Araştırma dosyalarının oluşturulmasına devam eder. |
11) |
• Çizim çalışmaları, form ve yüzey araştırmaları yapılır.
• Araştırma dosyalarının oluşturulması
|
Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Araştırma dosyalarının oluşturulmasına devam eder. |
12) |
• Estetik tasarı süreci başlar.
|
Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Dosya sunumunu hazırlar.
|
13) |
Estetik tasarı süreci başlatılır.
|
Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Dosya sunumunu hazırlar. |
14) |
Estetik tasarı süreci başlatılır.
|
Uygulama, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Dosya sunumunu hazırlar.
|
15) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |