Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Homeostatis. Sıvı elektrolit dengesi |
|
2) |
GİS hastalıkları ve gastrointestinal aciller, hepatitler ve kronik karaciğer hastalığı |
|
3) |
Endokrin sistem ve hastalıkları ve endokrin aciller, |
|
4) |
K.V. sistem ve hastalıkları, kardiyolojik aciller, |
|
5) |
Solunum sistemi hastalıklarına genel bakış, |
|
6) |
Nörolojik hastalıkların tanımı, norolojik aciller |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
kronik hastaya yaklaşım |
|
9) |
Arter - ven ve lenf sistemi hastalıkları |
|
10) |
Üriner sistem ve hastalıkları |
|
11) |
Kan, kan ürünleri ve transfuzyonu, |
|
12) |
kas iskelet sistemi hastalıkları |
|
13) |
Anemi, kanamaya eğilim ve Antikoagulasyon |
|
14) |
bağışıklık sistemi hastalıkları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
KAYHAN Esener Zeynep, Klinik Anestezi, Logos Yayıncılık, Ankara, 1997.
ÖZATAMER Oya, Neslihan ALKIŞ, Yeşim BATİSLAM, Dilek YÖRÜKOĞLU, Anestezide Güncel Konular, Nobel Tıp Kitabevleri, 2002.
ÖZCENGİZ Dilek, Hayri ÖZBEK, Anestezi El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, 1998.
TOLUNAY Melek, Handan CUHRUK, Klinik Anesteziyoloji, Güneş Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: |
KAYHAN Esener Zeynep, Klinik Anestezi, Logos Yayıncılık, Ankara, 1997.
ÖZATAMER Oya, Neslihan ALKIŞ, Yeşim BATİSLAM, Dilek YÖRÜKOĞLU, Anestezide Güncel Konular, Nobel Tıp Kitabevleri, 2002.
ÖZCENGİZ Dilek, Hayri ÖZBEK, Anestezi El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, 1998.
TOLUNAY Melek, Handan CUHRUK, Klinik Anesteziyoloji, Güneş Kitabevi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
5 |
9) |
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
12) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |