ECE517 Electromagnetic Modelling and Simulationİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İleri Elektronik ve Haberleşme Teknolojileri (YL) (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İleri Elektronik ve Haberleşme Teknolojileri (YL) (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECE517
Ders İsmi: Electromagnetic Modelling and Simulation
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NAZLI CANDAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri elektromanyetik sistem ve cihazların analizi, tasarımı ve optimizasyonu için elektromanyetik simülasyon yazılımını etkin bir şekilde kullanmak için gerekli pratik beceri ve bilgilerle donatmak.
Dersin İçeriği: Elektromanyetik Modellemede Temel Kavramlar, Elektromanyetik simülasyon yazılımlarının kullanımı, Meshleme Teknikleri, Sınır Koşulları ve Uyarım Kurulumu, Simülasyon Çözücüler ve Algoritmalar. Simülasyon Sonuçlarının Son İşlemleri ve Analizi, Anten Simülasyonu ve Tasarımı, RF ve Mikrodalga Devre Simülasyonu,
İletim Hattı ve Dalga Kılavuzu Simülasyonu, Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) Analizi, Elektromanyetik Simülasyonda İleri Konular ve Örnek Olaylar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Elektromanyetik modelleme ve simülasyon için yaygın olarak kullanılan sayısal yöntemlerde yeterlilik kazanın.
2) Elektromanyetik sistemlerin tasarımı ve optimizasyonunda bilinçli kararlar vermek için simülasyon sonuçlarını eleştirel olarak değerlendirin ve yorumlayın.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Anten tasarımı ve mikrodalga devre optimizasyonu gibi pratik mühendislik problemlerini çözmek için elektromanyetik modelleme tekniklerini uygulayın.
2) Elektromanyetik sistem ve cihazları analiz etmek ve tasarlamak için simülasyon yazılımını kullanma becerilerini geliştirmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Electromagnetic Simulation Software Yoktur.
2) Elektromanyetik Modellemede Temel Kavramlar Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
3) Simülasyon Projelerinin Kurulumu Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
4) Elektromanyetik Simülasyon için Meshleme Teknikleri Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
5) Sınır Koşulları ve Uyarma Kurulumu Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
6) Simülasyon Çözücüler ve Algoritmalar Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
7) Simülasyon Sonuçlarının Son İşleme ve Analizi Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
8) Anten Simülasyonu ve Tasarımı Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
9) Vize Tekrar.
10) RF ve Mikrodalga Devre Simülasyonu Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
11) İletim Hattı ve Dalga Kılavuzu Simülasyonu Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
12) Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) Analizi Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
13) Elektromanyetik Simülasyonda İleri Konular ve Örnek Olaylar Ders kitabının uygun bölümünün okunması.
14) Final Tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A first course in finite element method by D.D. Logan
Diğer Kaynaklar: A first course in finite elements. by J. Fish and T. Belytschko

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 5 45
Ödevler 7 5 35
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 140