Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM113 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşireliğe Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KERİME DERYA BEYDAĞ Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere hemşirelik mesleğini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği hemşirelik mesleğinin tanımını, hemşirelerin rol ve sorumluluklarını, hemşirelik eğitimini, insan, çevre, hastalık, sağlık, iletişim sorunları ve etik gibi temel hemşirelik kavramlarını, dünyada ve ülkemizde hasta haklarını, değişen ve gelişen hemşirelik rollerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, tanışma | |
2) | Hemşirelik bakımının tarihi: geçmişten günümüze Türkiye'de hemşirelik eğitiminin tarihi | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
3) | Temel hemşirelik kavramları: İnsan | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
4) | Temel hemşirelik kavramları: Çevre Temel hemşirelik kavramları: Sağlık & Hastalık | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
5) | Temel hemşirelik kavramları:Hemşirelik Bakımı | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
6) | Temel hemşirelik kavramları: İletişim Temel hemşirelik kavramı: Etik | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
7) | Hemşireliğin çağdaş rolleri | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
8) | Ara sınav | |
9) | Hemşireliğe Kanıta Dayalı Yaklaşım Hemşirelikte Kariyer Planlama | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
10) | Hemşirelik Teorileri | Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
11) | Uluslararası Alanda Hemşirelik | |
12) | Hemşirelikte Uzmanlık ve Çalışma Alanları | Ders notları |
13) | Hemşirelikte Uzmanlık ve Çalışma Alanları 2 | Ders Notları |
14) | Dersin değerlendirilmesi | - |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hemşirelik Esasları (2013) Eds.T.Atabek Aştı ve Ayişe Karadağ, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul. Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Alfaro-LevFevre R. (2010) Applying Nursing Process a tool for crıtıcal thinking. Wolters Kluwer/Lipincott Williams&Wilkins, New York. Arslan Özkan H.(2014) Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Bastable SB, Gramet P,Jacbs K,Sopczyk DL.(2011) Health Professional as Educator Principles of Teaching and Learning.Johns&Bartlett Learning LLC. Burkhardt MA, Nathaniel AK.(2013) Çağdaş Hemşirelikte Etik.Çev Eds. Ş.Ecevit Alpar,N.Bahçecik, Ü.Karabacak, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. Hemşirelik Esasları (2013) Eds.T.Atabek Aştı ve Ayişe Karadağ, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi (2014) Eds.Ü.Tatar Baykal ve E.Ercan Türkmen. Akademi Basın Yayıncılık, İstanbul. Kittrel Chitty K, Perry Black B, (2011) Professional Nursing Concepts&Challenges, sixth ed.Saunders Elsevier, Missouri. Malloch K, Porter-O’Grady T. (2006) Introduction to Evidence-Based Practice İn Nursing and Health Care.Jones and Bartlett Publishers, Boston. Pektekin Ç.(2013) Hemşirelik Felsefesi Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar.İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. Louis.Rager Zuzelo P.(2010) The Clinical Nurse Specialist Handbook.2nd Ed. Jones and Bartlett Publishers, Boston. Şentürk S. (2012) Hemşirelik Tarihi Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. Velioğlu P.(2012) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar.Akademi Basın ve Yayıncılık,İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |