HEM113 Hemşireliğe Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM113
Ders İsmi: Hemşireliğe Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. KERİME DERYA BEYDAĞ
Doç. Dr. GÜLZADE UYSAL
Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere hemşirelik mesleğini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği hemşirelik mesleğinin tanımını, hemşirelerin rol ve sorumluluklarını, hemşirelik eğitimini, insan, çevre, hastalık, sağlık, iletişim sorunları ve etik gibi temel hemşirelik kavramlarını, dünyada ve ülkemizde hasta haklarını, değişen ve gelişen hemşirelik rollerini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye'de hemşirelik eğitim sürecini açıklar.
2) Hemşirelik rollerini tanımlar.
3) Hemşirelikte temel kavramları açıklar
4) Dünyada ve Türkiye'deki hemşirelik uygulamalarının farkına varır.
5) Hemşirelerin profesyonel rollerini ve farklılaşan hemşirelik rollerini tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, tanışma
2) Hemşirelik bakımının tarihi: geçmişten günümüze Türkiye'de hemşirelik eğitiminin tarihi Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
3) Temel hemşirelik kavramları: İnsan Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
4) Temel hemşirelik kavramları: Çevre Temel hemşirelik kavramları: Sağlık & Hastalık Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
5) Temel hemşirelik kavramları:Hemşirelik Bakımı Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
6) Temel hemşirelik kavramları: İletişim Temel hemşirelik kavramı: Etik Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
7) Hemşireliğin çağdaş rolleri Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
8) Ara sınav
9) Hemşireliğe Kanıta Dayalı Yaklaşım Hemşirelikte Kariyer Planlama Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
10) Hemşirelik Teorileri Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
11) Uluslararası Alanda Hemşirelik
12) Hemşirelikte Uzmanlık ve Çalışma Alanları Ders notları
13) Hemşirelikte Uzmanlık ve Çalışma Alanları 2 Ders Notları
14) Dersin değerlendirilmesi -
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hemşirelik Esasları (2013) Eds.T.Atabek Aştı ve Ayişe Karadağ, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul.
Hemşireliğe Giriş (2022) Edt: Sibel Ergün, Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Alfaro-LevFevre R. (2010) Applying Nursing Process a tool for crıtıcal thinking. Wolters Kluwer/Lipincott Williams&Wilkins, New York.
Arslan Özkan H.(2014) Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
Bastable SB, Gramet P,Jacbs K,Sopczyk DL.(2011) Health Professional as Educator Principles of Teaching and Learning.Johns&Bartlett Learning LLC.
Burkhardt MA, Nathaniel AK.(2013) Çağdaş Hemşirelikte Etik.Çev Eds. Ş.Ecevit Alpar,N.Bahçecik, Ü.Karabacak, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
Hemşirelik Esasları (2013) Eds.T.Atabek Aştı ve Ayişe Karadağ, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul.
Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi (2014) Eds.Ü.Tatar Baykal ve E.Ercan Türkmen. Akademi Basın Yayıncılık, İstanbul.
Kittrel Chitty K, Perry Black B, (2011) Professional Nursing Concepts&Challenges, sixth ed.Saunders Elsevier, Missouri.
Malloch K, Porter-O’Grady T. (2006) Introduction to Evidence-Based Practice İn Nursing and Health Care.Jones and Bartlett Publishers, Boston.
Pektekin Ç.(2013) Hemşirelik Felsefesi Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar.İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
Louis.Rager Zuzelo P.(2010) The Clinical Nurse Specialist Handbook.2nd Ed. Jones and Bartlett Publishers, Boston.
Şentürk S. (2012) Hemşirelik Tarihi Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
Velioğlu P.(2012) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar.Akademi Basın ve Yayıncılık,İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Yazma Ödev Dosyası 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 114