DENT217 Prosthodontics IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT217
Ders İsmi: Prosthodontics II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 12 8 12
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DENT119 - Prosthodontics I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DİLEK PINAR ŞENYILMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı tam protezlerin tanımını yapmak, günümüzdeki yerini ve önemini belirtmek; tam protez tedavilerinde kullanılan aletleri tanıtmak; öğrencilerin el becerisini arttırmak, hareketli protezlerin laboratuvarda yapımı ve özelliklerini teorik olarak öğretmek; hareketli protetik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek problemlerin çözüm önerilerini anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Protetik diş tedavisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Hareketli protez hakkında bilgi sahibi olur ve günümüzde hareketli protezin önemini bilir.
2) • Okluzyon kavramını öğrenir.
3) • Hareketli protezlerin yapımında kullanılan aletlerin fiziksel özelliklerini ve kullanım şekillerini bilir.
4) • Kaide plağı, mum şablonun kullanım amacı ve yapımını bilir.
5) • İskelet parsiyel protezler parçaları ana bağlayıcı çeşitlerini öğrenir.
6) • Geriatrik hastalara yaklaşım hakkında bilgi sahibi olur.
7) • Direkt ve indirekt tutuculuk kavramlarını öğrenir.
8) • Klasik bölümlü protezler ve tam protezler için akril tepimi, tesviye ve polisaj işlemlerini öğrenir.
9) • Bölümlü protezlerde hareket eksenlerini öğrenerek, bir bölümlü protez hastasına planlama yapabilecek bilgi birikimine sahip olur.
10) • TME ve çiğneme sisteminin anatomisini öğrenir.
11) • Hareketli protezlerin yapımı sırasında ortaya çıkabilecek problemler ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Diş dizimi kurallarını öğrenerek, hareketli protez hastasına diş dizimi yapabilir.
2) • Hareketli protezlerde ölçü yöntemlerini öğrenir ve ölçü alma işlemini laboratuvarda uygular.
3) • Laboratuvarda bir tam protez hastası için protez hazırlar.
4) • Laboratuvarda iskelet bölümlü protez hazırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Preklinikte çalışma düzeni, fantomların kullanımı. Kuron köprü protezi laboratuvarında gerekli aletlerin kullanımı ve bakımı. Tam protezlerde ölçü teorileri ve ölçü teknikleri. Anlatılan konuların tekrarı, laboratuvarda kullanılacak aletlerin bakımı ve özellikleri konusunda üretici firma bilgilerini araştırmak
2) Sabit protezlere giriş, sınıflandırma ve planlama. Anlatılan konuların tekrarı ve model elde etme işleminin tamamlanması
3) Artikülatörler, tek fantom diş üzerinde kesim Kesim prensiplerini ve teknikleri hakkında araştırma yapmak Diş kesim çalışmalarına devam etmek
4) Sabit protezlerde geçici uygulamaları Piyasada kullanılan geçici malzemeleri araştırmak ve diş kesim çalışmalarına devam etmek
5) Gingival retraksiyon Anlatılan konuların tekrarı ve diş kesimine devam etmek
6) Ölçü maddeleri ve ölçü alma teknikleri Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez uygulamaları üzerinde çalışmak
7) Model hazırlama teknikleri Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez çalışmalarına devam etmek
8) 1. ARA SINAV
9) Dijital ölçü Anlatılan konuların tekrarı ve CAD-CAM konusunda araştırma yapmak
10) Laboratuvarda kuron-köprü modelajı Anlatılan konuların tekrarı ve köprü modelajına devam etmek
11) Döküm teknikleri, lehim ve kaynak Anlatılan konuların tekrarı ve kuron modelajı üzerinde çalışmak
12) Tam metal ve metal destekli porselen sabit protezler Anlatılan konuların tekrarı
13) Metal desteksiz sabit protezler Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemine devam etmek
14) Köprüler, gövde şekilleri Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemini tamamlamak
15) Kuron protezlerinde uyumlama işlemleri Tesviye ve cila Anlatılan konuların tekrarı, tesviye-cila işlemleri
16) 2. ARA SINAV
17) Sabit protezlerde porselen Anlatılan konuların tekrarı ve porselen çalışmasının tamamlanması
18) Sabit protezlerde simantasyon Anlatılan konuların tekrarı ve porselen kuronun simantasyonunu tamamlamak
19) Okluzyon prensipleri, interokluzal kayıtlar Anlatılan konuların tekrarı ve artikülatöre alma işleminin tamamlanması
20) Bölümlü sabit protezler: inley, onley ve pinley restorasyonları Anlatılan konuların tekrarını yapmak, onlay restorasyon preparasyonunu tamamlamak
21) Diş aşınmaları Anlatılan konuların tekrarını yapmak Modelaj ve revetmana alma aşamasını tamamlamak
22) İnley-onley restorasyonlar Anlatılan konuların tekrarı, inley-onley restorasyonun kaba tesviyesini yapma
23) Diş hekimliğinde ölçü kaşıkları Anlatılan konuların tekrarını yapmak, onlay simantasyonun tamamlamak
24) 3. ARA SINAV
25) Sabit Protezlerde CAD-CAM Sistemleri Anlatılan konuların tekrarı, elde edilen onleyin cila işleminin tamamlanması
26) Laminate veneerler Anlatılan konuların tekrarını yapmak, laminate veneer yapım aşamalarını tamamlamak
27) Dişhekimliğinde renk seçimi Anlatılan konuların tekrarını yapmak, kompozit lamine işleminin tamamlanması
28) Post-core uygulamaları Anlatılan konuların tekrarını yapmak, post-core işlemlerine devam etmek
29) Diş hekimliğinde estetik Anlatılan konuların tekrarını yapmak, post- core döküm işlemlerine devam etmek
30) Tüm derslerin gözden geçirilmesi Soru ve cevap Post-core simantasyon aşamalarını tamamlamak
31) Protetik Diş Tedavisi Kliniğine Hazırlık Final sınavı için çalışmak
32) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Preclinical Manual of Prosthodontics
Yazar: S Lakshmi
Yayınevi: Reed Elsevier India; 2nd Edition (2014)
ISBN: 978-8131237380

Contemporary Fixed Prosthodontics
Yazarlar: Stephen F. Rosenstiel, Martin F. Land and Junhei Fujimoto
Yayınevi: Mosby Elsevier; 5th Edition (2016)
ISBN-13: 978-0- 323080118
Diğer Kaynaklar: Preclinical Manual of Prosthodontics
Yazar: S Lakshmi
Yayınevi: Reed Elsevier India; 2nd Edition (2014)
ISBN: 978-8131237380

Contemporary Fixed Prosthodontics
Yazarlar: Stephen F. Rosenstiel, Martin F. Land and Junhei Fujimoto
Yayınevi: Mosby Elsevier; 5th Edition (2016)
ISBN-13: 978-0- 323080118

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

7

8

9

12

13

14

5

6

10

11

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 28 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 4 112
Uygulama 28 6 168
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 12 336
Ödevler 28 4 112
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 733