Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCD111 | ||||||||
Ders İsmi: | Design-Communication Techniques-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CEYHUN İLSEVER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Obje ve düşüncenin iki ve üç boyutlu anlatım teknikleri. ?El ile eskiz? ve çalışma maketi ile anlatım, çalışma maketleri üzerinden ölçekli ön proje çizimleri çalışılır (özellikle doluluk boşluk, kesite giren-girmeyen ayrımı ve gösterimi çalışmaları). vaziyet planı, plan, kesit ve görünüş çizimleri-anlatımları kolajlarla desteklenmiş-tamamlanmış olarak denenir. |
Dersin İçeriği: | Temel ifade tekniklerinin öğrenilmesi ve 3 boyutlu düşünme yeteneğinin geliştirilmesine yönelik çizim ve maket çalışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma – ders materyallerinin öğrencilere açıklanması | |
2) | Malzeme tanıtımı Kağıt boyutları – kalem cinsleri – cetvel – pergel – gönye vb. malzemeler hakkında genel bilgi çizgi çalışmaları | |
3) | Düzgün çokgenler | |
4) | Tasarı geometri – nokta, doğru, düzlem | |
5) | Epür çizimleri Izdüşüm – görünüşler | |
6) | Epür – izdüşüm – görünüşler | |
7) | Epür – izdüşüm – görünüşler | |
8) | Epür – izdüşüm – görünüşler | |
9) | Ara sınav | |
10) | Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş | |
11) | Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş | |
12) | Yatay – düşey kesit uygulaması | |
13) | Yatay – düşey kesit uygulaması | |
14) | Yatay – düşey kesitler Plan – kesit – görünüş |
Ders Notları / Kitaplar: | Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul. • Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York. • French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York. • Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div. • French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math. • Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi. • Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer. • Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer. • Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Fehmi K., Şahinler, O. 2010. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları. İstanbul. • Giesecke, E. F., Mitchell, A. E., Spencer, H. C., Hill, I. L. 1992. Principles of Technical Drawing. Macmillan. New York. • French, T. E., Vierck, C. J., Foster, R. J., Ewing, T. 1993. Engineering Drawing and Graphic Technology. McGraw-Hill. New York. • Mitchell, G., Hill, S. 1996. Tecnical Drawing. Prentice Hall College Div. • French, T. E., Vierck, C. J. 1993. Engineering Drawing and Graphic Tecnology. McGraw-Hill Science/Engineering/Math. • Horninger. 1949. TasarıGeometri. İstanbul Teknik Üniversitesi. • Barner, M. 1964. Darstellenden Geometrie. Ulrich Graf, Quelle & Meyer. • Hohenberg, F. 1961. Konstruktive Geometrie in der Technik. Springer. • Onat, E. 2010. Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. Efil Yayınevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 123 |