Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders 1: Dersin ilkeleri ve ders içeriği hakkında bilgilendirme |
İlgili ders notları ve
Allen E., Aano J., Iano J., “Bina İnşaatının Temelleri: Malzemeler ve Yöntemler”, |
2) |
Ders 2: Merdivenler ve Rampalar, Temel Bilgiler; Türler, hesaplama ve tasarım kriterleri |
İlgili ders notları ve
MİMARLIKTA YAPI-YAPIM,
Profesör Doktor. Erkin ERTEN, Birsen Yayınevi |
3) |
Ders 3: Merdivenler ve Rampalar; Türler (fonksiyon, malzeme, yapıya göre) ve mimari tasarım örnekleri |
İlgili ders notları ve
Ching F., Adams C. (2010), “Yapı İnşası Resimli”, 3. Baskı. John Wiley ve Oğulları, 2000 |
4) |
Sınıf 1: Üç Katlı Merdiven (Stüdyo çalışması olarak plan, ödev olarak bölümler) |
İlgili ders notları ve
Merdivenler, Abdullah Sarı |
5) |
Ders 4: Bina muhafazası; Problemlerin tanımlanması, temel detaylandırma ilkeleri Çatı kaplama, temeller; Çatı tiplerinin fonksiyonel gereksinimlere göre tartışılması. |
İlgili ders notları ve
Rich, P. (1999), “Yapı Elemanları Tasarım İlkeleri”, Arch. Basın. |
6) |
Ders 5: Çatı kaplama; Çatı tiplerinin yapı, fonksiyonel gereksinimlere göre tartışılması. Çatı tasarım kriterleri ve karar ilkeleri |
İlgili ders notları ve
DE Plazes Andrea, “Constructing Architecture, Materials – Processes – Structures A Handbook”, Birkhaeuser, Basel, Boston, Berlin, |
7) |
Ders 6: 1- Çatı Detayı / Sınıf 2 “Kalça Çatı”
Ev Ödevi: “Sadece Tek Gövdeli Ahşap Yapı Çatı Çatı Çatı Planı” |
İlgili ders notları ve
Schaeffer R.E., (2001), “Elementary Structures for Architects and Builders”, 4th Ed. Prentice Hall |
8) |
Ders 7: Merdivenler ve Rampalar; Detaylandırma ilkeleri |
Rupp, W, Friedman A, Farrell P. (1989), “Construction Materials for Interior Design: Principles of Structure and Properties of Materials”, Whitney Library of Design, |
9) |
ARA SINAV |
İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar |
10) |
Ders 8: Temel Tasarım Oluşturma; Dikey Şaftlar, Tasarım Prensipleri |
İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar |
11) |
Ders 9: Asansör ve Yürüyen Merdivenler; Seçim kriterleri, Detaylandırma ilkeleri |
İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar |
12) |
Sunulan sınıf çalışması ve ödev üzerine eleştiriler
Genel kurs performansının değerlendirilmesi, Soru-Cevap Oturumu |
İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar |
13) |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU /
PROJE GEÇİRME - I |
İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar |
14) |
MİMARİ TASARIM STÜDYOSU /
PROJE GEÇİRME - II |
Daha önce listelenen kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Evet |
Diğer Kaynaklar: |
• Allen E., Aano J., Iano J., “Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods”,
• Ching F., Adams C. (2010), “Building Construction Illustrated”, 3rd Ed. John Wiley & Sons, 2000
• DE Plazes Andrea, “Constructing Architecture, Materials – Processes – Structures A Handbook”, Birkhaeuser, Basel, Boston, Berlin,
• Merdivenler, Abdullah Sarı
• MİMARLIKTA YAPI-YAPIM, Prof. DR. Erkin ERTEN, Birsen Yayınevi
• Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press.
• Rupp, W, Friedman A, Farrell P. (1989), “Construction Materials for Interior Design: Principles of Structure and Properties of Materials”, Whitney Library of Design,
• Schaeffer R.E., (2001), “Elementary Structures for Architects and Builders”, 4th Ed. Prentice Hall, |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
3 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
3 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
3 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
3 |