Dersin Amacı: |
Belgeselciliğin temelinde tarihi olarak belge bırakma isteğinin yanı sıra, ele alınan konularda sosyal bir etki bırakmak amaçlanır. Bu nedenle isteğe bağlı olarak ya kişisel olarak ya da sivil toplum kuruluşları, insan ve çevre odaklı vakıflar, resmi ya da özel kuruluşlarla ortaklıklar yapılarak çeşitli projeler ve kalıcı işler üretilmektedir.
Bu ders boyunca öğrenciler konuya ilişkin teorik kavrayışları geliştirip, kişisel pratiklerini yetkinleştirmek amacıyla alanda pratik çalışmalar yapacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Fotoğraf tarihi, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, fotoğraf makinasının parçaları, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık ve ışık ölçümü, Belgesel fotoğrafta kompozisyon, belgesel fotoğrafın tanımı, belgesel fotoğrafın tarihi, çekim teknikleri, foto-röportaj, belgesel fotoğrafta proje hazırlama, basın fotoğrafçılığı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğraf nedir? Fotoğrafçılığın tarihsel gelişim süreci. |
None |
2) |
Belgesel Fotoğrafçılığının Tarihsel Önemi ve Gelişimi. |
None |
3) |
Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram ve enstantane. |
None |
4) |
Belgesel Fotoğrafçılık Türleri ve farklı yaklaşımlar. |
None |
5) |
Fotoğrafta renk, ışık ve ışık ölçümü. |
none |
6) |
Belgesel Fotoğrafçılığında kompozisyon. Doğru kompozisyon oluşturma teknikleri. |
none |
7) |
Vize Sınavı |
.. |
8) |
Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. |
none |
9) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Kullanılan Temel Teknikler ve Ekipmanlar. |
none |
10) |
Belgesel Fotoğraflar ile Anlatım ve Fotoğraf Projesi Oluşturma. |
none |
11) |
Belgesel fotoğrafçılığı üzerine güncel fotoğraf okumaları. |
none |
12) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Etik Değerler. |
none |
13) |
Teknik Gezi |
.. |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|