Dersin Amacı: |
Belgeselciliğin temelinde tarihi olarak belge bırakma isteğinin yanı sıra, ele alınan konularda sosyal bir etki bırakmak amaçlanır. Bu nedenle isteğe bağlı olarak ya kişisel olarak ya da sivil toplum kuruluşları, insan ve çevre odaklı vakıflar, resmi ya da özel kuruluşlarla ortaklıklar yapılarak çeşitli projeler ve kalıcı işler üretilmektedir.
Bu ders boyunca öğrenciler konuya ilişkin teorik kavrayışları geliştirip, kişisel pratiklerini yetkinleştirmek amacıyla alanda pratik çalışmalar yapacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Fotoğraf tarihi, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, fotoğraf makinasının parçaları, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık ve ışık ölçümü, Belgesel fotoğrafta kompozisyon, belgesel fotoğrafın tanımı, belgesel fotoğrafın tarihi, çekim teknikleri, foto-röportaj, belgesel fotoğrafta proje hazırlama, basın fotoğrafçılığı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğraf nedir? Fotoğrafçılığın tarihsel gelişim süreci. |
None |
2) |
Belgesel Fotoğrafçılığının Tarihsel Önemi ve Gelişimi. |
None |
3) |
Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram ve enstantane. |
None |
4) |
Belgesel Fotoğrafçılık Türleri ve farklı yaklaşımlar. |
None |
5) |
Fotoğrafta renk, ışık ve ışık ölçümü. |
none |
6) |
Belgesel Fotoğrafçılığında kompozisyon. Doğru kompozisyon oluşturma teknikleri. |
none |
7) |
Vize Sınavı |
.. |
8) |
Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. |
none |
9) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Kullanılan Temel Teknikler ve Ekipmanlar. |
none |
10) |
Belgesel Fotoğraflar ile Anlatım ve Fotoğraf Projesi Oluşturma. |
none |
11) |
Belgesel fotoğrafçılığı üzerine güncel fotoğraf okumaları. |
none |
12) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Etik Değerler. |
none |
13) |
Teknik Gezi |
.. |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|