Dersin Amacı: |
Belgeselciliğin temelinde tarihi olarak belge bırakma isteğinin yanı sıra, ele alınan konularda sosyal bir etki bırakmak amaçlanır. Bu nedenle isteğe bağlı olarak ya kişisel olarak ya da sivil toplum kuruluşları, insan ve çevre odaklı vakıflar, resmi ya da özel kuruluşlarla ortaklıklar yapılarak çeşitli projeler ve kalıcı işler üretilmektedir.
Bu ders boyunca öğrenciler konuya ilişkin teorik kavrayışları geliştirip, kişisel pratiklerini yetkinleştirmek amacıyla alanda pratik çalışmalar yapacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Fotoğraf tarihi, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, fotoğraf makinasının parçaları, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık ve ışık ölçümü, Belgesel fotoğrafta kompozisyon, belgesel fotoğrafın tanımı, belgesel fotoğrafın tarihi, çekim teknikleri, foto-röportaj, belgesel fotoğrafta proje hazırlama, basın fotoğrafçılığı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğraf nedir? Fotoğrafçılığın tarihsel gelişim süreci. |
None |
2) |
Belgesel Fotoğrafçılığının Tarihsel Önemi ve Gelişimi. |
None |
3) |
Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram ve enstantane. |
None |
4) |
Belgesel Fotoğrafçılık Türleri ve farklı yaklaşımlar. |
None |
5) |
Fotoğrafta renk, ışık ve ışık ölçümü. |
none |
6) |
Belgesel Fotoğrafçılığında kompozisyon. Doğru kompozisyon oluşturma teknikleri. |
none |
7) |
Vize Sınavı |
.. |
8) |
Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. |
none |
9) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Kullanılan Temel Teknikler ve Ekipmanlar. |
none |
10) |
Belgesel Fotoğraflar ile Anlatım ve Fotoğraf Projesi Oluşturma. |
none |
11) |
Belgesel fotoğrafçılığı üzerine güncel fotoğraf okumaları. |
none |
12) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Etik Değerler. |
none |
13) |
Teknik Gezi |
.. |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|