Dersin Amacı: |
Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri konusundaki farkındalıkları ile hazırlanmakta oldukları iş yaşamına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencinin düşünme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramlarıyla ilişkisinin uygulamalı olarak pekiştirir. Problem çözme becerileri, grup çalışmasına, öğrenciyi yaşamına hazırlayacak düşünme becerileri ve sınavlarda uygulanacak sunum yapma becerilerini kapsar.
Misafir öğretim görevlisi, sanat terapisti derse konuk olarak uygulama yapar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma - Derse genel bir bakış. |
None |
2) |
Düşünce nedir? Düşünme biçimleri nelerdir? |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
3) |
Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
4) |
Yaratıcı Bireyin Özellikleri. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
5) |
Yaratıcılığın Temel Boyutları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
6) |
Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
7) |
Vize Uygulaması.
Proje-1 (Teslim/Sunum). |
None |
8) |
Yaratıcı Düşünme Süreci. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
9) |
Altı Şapka Düşünme Tekniği.
Sınıf İçi uygulamalar. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
10) |
Beyin Fırtınası Tekniği.
Tekniğin sınıf içinde uygulanması. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo. |
11) |
Yaratıcı Metin Yazım Uygulamaları. |
Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi,
|
12) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar. |
None |
13) |
Yaratıcılığın Geliştirilmesine yönelik Uygulamalar -2 |
None |
14) |
Final Sınavı.
Proje-2 (Teslim/Sunum) |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|