EGT-513 Eğitim ve Okul Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-513
Ders İsmi: Eğitim ve Okul Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Çetin ERDOĞAN
Prof. Dr. ALİ İLKER GÜMÜŞELİ
Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Prof. Dr. Mustafa ÇELİKTEN
Öğr.Gör. SONER POLAT
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; Yönetim, Yönetici ve lider, Yönetim süreçleri, Eğitim yönetimi, Okul yönetimi, Eğitim ve Okul yönetiminin süreçleri, Okul yöneticiliği konuları hakkında yönetici adaylarına eğitim yönetiminin temel ilke, teknik ve yaklaşımlarını sunmaktadır.
Dersin İçeriği: Yönetim
Yönetici ve lider
Yönetim süreçleri
Eğitim yönetimi
Okul yönetimi
Eğitim ve Okul yönetiminin süreçleri
Okul yöneticiliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yönetimin ne anlama geldiğini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim ve okul yönetimindeki ilke ve teknikleri uygun şekilde kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yönetim süreçlerini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Eğitim ve okul yöneticiliği alanında öğrendiklerini uygulama yaparak pekiştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve giriş Yok
2) Yönetime ilişkin temel kavramlar Ders kitabı ve makaleler
3) Yönetim yaklaşımları Ders kitabı ve makaleler
4) Yönetimin kuramsal temelleri Ders kitabı ve makaleler
5) Yönetimin kuramsal temelleri Ders kitabı ve makaleler
6) Yönetici ve yönetici türleri Ders kitabı ve makaleler
7) Yönetim süreçleri (sorun çözme) Ders kitabı ve makaleler
8) Ara sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Yönetim süreçleri (karar verme) Ders kitabı ve makaleler
10) Yönetim süreçleri (örgütleme ve iletişim) Ders kitabı ve makaleler
11) Yönetim süreçleri (planlama ve organizasyon) Ders kitabı ve makaleler
12) Eğitim ve Okul Yönetiminin Kuramsal Çerçevesi Ders kitabı ve makaleler
13) Eğitim ve Okul Yöneticiliğinin Uygulama Alanları Ders kitabı ve makaleler
14) Eğitim ve Okul Yöneticiliğinin Uygulama Alanları Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitim ve Okul Yönetimi- İrfan Erdoğan: Alfa Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: İlgili makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 72