Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; bilimin tanımı, bilimsel yöntemin ilkeleri, bilimsel araştırma tasarlama, örneklem oluşturma ve uygun veri toplama teknikleri ile birlikte araştırmayı yürütme ve sonuçlandırma hakkında teorik ve uygulama alt yapısını oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: |
· Temel kavram ilke ve yaklaşımlar: Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem, araştırma, araştırma eğitimi
· Araştırma süreç ve teknikleri: Problem, problem cümlesi, alt problemler, önem, sayıltılar, sınırlılıklar, tanımlar
· Araştırma modeli
· Evren ve örneklem
· Veri ve veri toplama teknikleri
· Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi
· Bulgular ve yorumlanması
· Özet, yargı ve öneriler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve giriş |
Ders kitabı ve makaleler |
2) |
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar: Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem |
Ders kitabı ve makaleler |
3) |
Araştırma ve araştırma eğitimi nedir üzerine kuramsal çalışma |
Ders kitabı ve makaleler |
4) |
Araştırma süreç ve teknikleri: Problem, problem cümlesi, alt problemler |
Ders kitabı ve makaleler |
5) |
Araştırma süreç ve teknikleri: Önem, sayıltılar, sınırlılıklar, tanımlar |
Ders kitabı ve makaleler |
6) |
Araştırma modelleri |
Ders kitabı ve makaleler |
7) |
Araştırma modeli tasarlama |
Ders kitabı ve makaleler |
8) |
Ara Sınav |
Ders kitabı ve makaleler |
9) |
Evren ve örneklem |
Ders kitabı ve makaleler |
10) |
Veri ve veri toplama teknikleri |
Ders kitabı ve makaleler |
11) |
Verilerin işlenmesi |
Ders kitabı ve makaleler |
12) |
Verilerin çözümlenmesi |
Ders kitabı ve makaleler |
13) |
Bulgular ve yorumlanması |
Ders kitabı ve makaleler |
14) |
Özet, yargı ve öneriler |
Ders kitabı ve makaleler |
15) |
Final |
Ders kitabı ve makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
|
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
|
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
|
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
|
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
|
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|