EGT-515 Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-515
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ERHAN ALABAY
Bülent ALCI
Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN
Öğr.Gör. ESRA TEKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; bilimin tanımı, bilimsel yöntemin ilkeleri, bilimsel araştırma tasarlama, örneklem oluşturma ve uygun veri toplama teknikleri ile birlikte araştırmayı yürütme ve sonuçlandırma hakkında teorik ve uygulama alt yapısını oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: · Temel kavram ilke ve yaklaşımlar: Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem, araştırma, araştırma eğitimi

· Araştırma süreç ve teknikleri: Problem, problem cümlesi, alt problemler, önem, sayıltılar, sınırlılıklar, tanımlar

· Araştırma modeli

· Evren ve örneklem

· Veri ve veri toplama teknikleri

· Verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi

· Bulgular ve yorumlanması

· Özet, yargı ve öneriler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilim ve bilimsel yöntemlere dair temel teorik bilgiyi açıklayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma süreçlerini tasarlayabilir.
2) Uygun araştırma modelini belirleyebilir.
3) Tasarlanan araştırmanın bulgularını yorumlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve giriş Ders kitabı ve makaleler
2) Temel kavram ilke ve yaklaşımlar: Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem Ders kitabı ve makaleler
3) Araştırma ve araştırma eğitimi nedir üzerine kuramsal çalışma Ders kitabı ve makaleler
4) Araştırma süreç ve teknikleri: Problem, problem cümlesi, alt problemler Ders kitabı ve makaleler
5) Araştırma süreç ve teknikleri: Önem, sayıltılar, sınırlılıklar, tanımlar Ders kitabı ve makaleler
6) Araştırma modelleri Ders kitabı ve makaleler
7) Araştırma modeli tasarlama Ders kitabı ve makaleler
8) Ara Sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Evren ve örneklem Ders kitabı ve makaleler
10) Veri ve veri toplama teknikleri Ders kitabı ve makaleler
11) Verilerin işlenmesi Ders kitabı ve makaleler
12) Verilerin çözümlenmesi Ders kitabı ve makaleler
13) Bulgular ve yorumlanması Ders kitabı ve makaleler
14) Özet, yargı ve öneriler Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili makaleler.
Diğer Kaynaklar: Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Şener Büyüköztürk

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 684