EGT517 Eğitim İstatistiğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT517
Ders İsmi: Eğitim İstatistiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ERHAN ALABAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çıkarsamalı istatistiğe yönelik kavramları kullanarak istatistikî verileri elde edebilmek ve bilgisayar ortamındaki paket programlarla ilgili analizleri yürütmektir.
Dersin İçeriği: Çıkarımsal istatistiğin tanımlanması, kullanım alanlarının incelenmesi ve analizlerin öğrenilmesi bu programın içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çıkarımsal istatistiğin önemini ve kullanım alanlarını kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma hipotezi ve türlerini açıklayarak örnekler verir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Normal dağılımın özelliklerini açıklar.
2) Standard değerlerin kullanım alanlarını açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) SPSS kullanarak analiz yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Betimleyici İstatistik ve Çıkarımsal İstatistik İlgili kaynaklar.
2) Normal Dağılımın Özellikleri İlgili kaynaklar
3) Hipotez Kurma ve Test Etme İlgili kaynaklar
4) T-test (Tek Örneklem) ilgili kaynaklar
5) T-test (Bağımsız Örneklemler) ilgili kaynaklar
6) T-test (Bağımlı Örneklemler) ilgili kaynaklar
7) Varyans Analizi (ANOVA) ilgili kaynaklar
8) Ara sınav ilgili kaynaklar
9) Tek Yönlü Varyans Analizi (Bağımsız Örneklemler) ilgili kaynaklar
10) Tek Yönlü Varyans Analizi (Bağımlı Örneklemler) ilgili kaynaklar
11) Faktöryel Varyans Analizi ilgili kaynaklar
12) Korelasyon ilgili kaynaklar
13) Doğrusal Regresyon ilgili kaynaklar
14) Parametrik olmayan testler ilgili kaynaklar
15) Doğru İstatistiksel Yönteme karar verme ilgili kaynaklar
16) Final sınavı ilgili kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gravetter, F.J. and Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. 9.Basım. Wadsworth, USA.


Pallant, J. (2011). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to data Analysis using SPSS, 4.Basım. Open University Press, USA
Diğer Kaynaklar: Salkind, N.J. (2011). Statistics for People Who (Think They) Hate Statistics, 4.Basım, Sage, USA.


Heiman, G.W. (2011). Basic Statistics for the Behavioral Sciences. 6.Basım. Wadsworth, USA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 3
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 4
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama 5
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 4
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156