Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EGT517 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim İstatistiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ERHAN ALABAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çıkarsamalı istatistiğe yönelik kavramları kullanarak istatistikî verileri elde edebilmek ve bilgisayar ortamındaki paket programlarla ilgili analizleri yürütmektir. |
Dersin İçeriği: | Çıkarımsal istatistiğin tanımlanması, kullanım alanlarının incelenmesi ve analizlerin öğrenilmesi bu programın içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Betimleyici İstatistik ve Çıkarımsal İstatistik | İlgili kaynaklar. |
2) | Normal Dağılımın Özellikleri | İlgili kaynaklar |
3) | Hipotez Kurma ve Test Etme | İlgili kaynaklar |
4) | T-test (Tek Örneklem) | ilgili kaynaklar |
5) | T-test (Bağımsız Örneklemler) | ilgili kaynaklar |
6) | T-test (Bağımlı Örneklemler) | ilgili kaynaklar |
7) | Varyans Analizi (ANOVA) | ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | ilgili kaynaklar |
9) | Tek Yönlü Varyans Analizi (Bağımsız Örneklemler) | ilgili kaynaklar |
10) | Tek Yönlü Varyans Analizi (Bağımlı Örneklemler) | ilgili kaynaklar |
11) | Faktöryel Varyans Analizi | ilgili kaynaklar |
12) | Korelasyon | ilgili kaynaklar |
13) | Doğrusal Regresyon | ilgili kaynaklar |
14) | Parametrik olmayan testler | ilgili kaynaklar |
15) | Doğru İstatistiksel Yönteme karar verme | ilgili kaynaklar |
16) | Final sınavı | ilgili kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Gravetter, F.J. and Wallnau, L.B. (2012). Statistics for the Behavioral Sciences. 9.Basım. Wadsworth, USA. Pallant, J. (2011). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to data Analysis using SPSS, 4.Basım. Open University Press, USA |
Diğer Kaynaklar: | Salkind, N.J. (2011). Statistics for People Who (Think They) Hate Statistics, 4.Basım, Sage, USA. Heiman, G.W. (2011). Basic Statistics for the Behavioral Sciences. 6.Basım. Wadsworth, USA |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | 5 |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | 2 |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | 4 |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | 2 |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 |