Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EGT-521 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim ve Öğretim Liderliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ İLKER GÜMÜŞELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; liderlik vasıflarının teorik bilgi altyapısı, liderlik çeşitleri, eğitim ve öğretim yönetimi ve öğretim liderliğini sınırlayan ve geliştiren faktörler hakkında teorik altyapıyı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | -Liderlik ve Yöneticilik · Çağdaş Liderlik Yaklaşımları · Dönüşümçü Liderlik · Kültürel Liderlik, Vizyoner Liderlik · Karizmatik Liderlik , Öğretim Liderliği · Öğretim Liderliğinin Görev Alanları: Okulun Misyonunu Belirleme · Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme · Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma · Öğretmenleri İşe Özendirme · Mesleki Gelişimi Sağlama · Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama · Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme · Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderlik ve Yöneticilik | Ders kitabı ve makaleler |
2) | Çağdaş Liderlik Yaklaşımlar | Ders kitabı ve makaleler |
3) | Dönüşümçü Liderlik | Ders kitabı ve makaleler |
4) | Kültürel Liderlik, Vizyoner Liderlik | Ders kitabı ve makaleler |
5) | Karizmatik Liderlik , Öğretim Liderliği | Ders kitabı ve makaleler |
6) | Öğretim Liderliğinin Görev Alanları: Okulun Misyonunu Belirleme | Ders kitabı ve makaleler |
7) | Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme | Ders kitabı ve makaleler |
8) | Ara Sınav | Ders kitabı ve makaleler |
9) | Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma | Ders kitabı ve makaleler |
9) | Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma | Ders kitabı ve makaleler |
10) | Öğretmenleri İşe Özendirme | Ders kitabı ve makaleler |
11) | Mesleki Gelişimi Sağlama | Ders kitabı ve makaleler |
12) | Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama | Ders kitabı ve makaleler |
13) | Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme | Ders kitabı ve makaleler |
14) | Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler | Ders kitabı ve makaleler |
15) | Final | Ders kitabı ve makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Eğitim Yönetiminde Öğretim ve Liderlik - Murat Korkmaz |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 | 675 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 684 |