EGT-522 Eğitim Yönetiminde Güncel Sorunlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-522
Ders İsmi: Eğitim Yönetiminde Güncel Sorunlar
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; eğitim ve eğitim programlarını etkileyen farklı bakış açılarına ve farklı ülkelerdeki eğitim sorunlarına dair bilgi sunarak Türkiye'deki güncel eğitim tartışmalarına açıklama getirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Ders içeriğinde genel olarak eğitim felsefesi, öğretme temaları, yenilik ve yaratıcılık, yeni öğretmen adaylarının geliştirilmesi üzerine konular ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitim programlarının temeli hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2) Öğretim temalarına hakim olabilir ve öğretim temalarını geliştirebilir.
3) Farklı ülkelerdeki eğitim temalarını ve güncel sorunları bilir.
4) Çokkültürlü eğitimin avantajlarını öngörebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim programları ile ilgili kararların temeli olarak felsefe Ders kitabı ve makaleler
2) Umursamaya yönelik öğretim temaları Ders kitabı ve makaleler
3) Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Öğretim Tarzları Ders kitabı ve makaleler
4) Yaratıcı zihinler nasıl olmalı ? Ders kitabı ve makaleler
5) Mükemmellik için öğretimi iyileştirmek Ders kitabı ve makaleler
6) Düşünmeyi Destekleyen Eğitim Programları Ders kitabı ve makaleler
7) Çokkültürlü eğitimin önemi Ders kitabı ve makaleler
8) Ara Sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Dünya'da yeni öğretmen adaylık eğitimi Ders kitabı ve makaleler
10) Sınavların öğretimsel duyarsızlığı Ders kitabı ve makaleler
11) Okul gerilemesini teşhis etmek Ders kitabı ve makaleler
12) Eğitim reformlarının çatallanması Ders kitabı ve makaleler
13) Dünya genelinde öğrenme için değerlendirme Ders kitabı ve makaleler
14) Öğrenilenlerin tartışılması ve analizi Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Eğitim Programlarında Güncel Sorunlar - Allan C. Ornstein, Edward F. Pajak, Stacey B. Ornstein

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 684