Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Planlama ile ilgili temel kavramlar: Eğitim, sistem, kalkınma, planlama, gelişme, büyüme, istihdam |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
2) |
Eğitim planlamasının gerekliliği ve temel özellikleri |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
3) |
Eğitim planlaması yaklaşımları: 1. İnsan Gücü Yaklaşımı, 2. Toplumsal İstem Yaklaşımı |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
4) |
Eğitim planlaması yaklaşımları: 3. Verim Oranı Yaklaşımı, 4. Çağdaş Yaklaşım (esnek model) |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
5) |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim planlaması |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
6) |
Beş yıllık kalkınma planları |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Stratejik planlama |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
9) |
Eğitim planlaması örgütleri ve işleyişi |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
10) |
Türkiye eğitim sisteminin planlama sorunları ve çözüm önerileri |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
11) |
Eğitim ekonomisi kuramları |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
|
12) |
Eğitimin ekonomik temelleri |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
|
13) |
Eğitimde istihdam ve sorunlar |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
14) |
Eğitimin finansmanı (Maliyet ve harcamalar) |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
3 |
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
|
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
|
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
4 |
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
|
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|