EGT-551 Eğitim Ekonomisi ve Planlamasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-551
Ders İsmi: Eğitim Ekonomisi ve Planlaması
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye ve dünya ölçeğinde eğitim sistemlerinin ekonomik yönden genel karşılaştırılması çerçevesinde eğitim planlamasının gerekliliğini kavrama.
Dersin İçeriği: Eğitim planlaması, yaklaşımları, eğitim ekonomisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitim planlaması kavrayabilme.
2) Yaklaşımları kuramsal yönleriyle kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türkiye eğitim sisteminde planlama süreci
2) Değişme ve gelişme kavramlarını anlama
3) Planlama süreci yaklaşımları bilgisi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Eğitimde güncel planlama yaklaşımlarını anlama
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Planlama ile ilgili temel kavramlar: Eğitim, sistem, kalkınma, planlama, gelişme, büyüme, istihdam Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
2) Eğitim planlamasının gerekliliği ve temel özellikleri Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
3) Eğitim planlaması yaklaşımları: 1. İnsan Gücü Yaklaşımı, 2. Toplumsal İstem Yaklaşımı Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
4) Eğitim planlaması yaklaşımları: 3. Verim Oranı Yaklaşımı, 4. Çağdaş Yaklaşım (esnek model) Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
5) Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim planlaması Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
6) Beş yıllık kalkınma planları Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
7) Ara sınav
8) Stratejik planlama Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
9) Eğitim planlaması örgütleri ve işleyişi Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
10) Türkiye eğitim sisteminin planlama sorunları ve çözüm önerileri Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
11) Eğitim ekonomisi kuramları Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
12) Eğitimin ekonomik temelleri Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
13) Eğitimde istihdam ve sorunlar Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
14) Eğitimin finansmanı (Maliyet ve harcamalar) Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
Diğer Kaynaklar: Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme 4
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Grup çalışması ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 1 16 16
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 105