Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EGT-552 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Liderliğinde Örnek Uygulamalar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı liderliğin yönetim ve eğitim yönetimi açısından öneminin incelenmesi, eğitim liderliğinin diğer liderlik türlerinden farklı yönlerinin açıklanması ve Türk Eğitim Sisteminin çeşitli kademelerinde liderlik uygulamalarının incelenmesidir. |
Dersin İçeriği: | Liderlik kuram ve yaklaşımları, liderlik ve değişim, eğitim yönetiminde etik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderlik ve yönetim | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Liderlik kuram ve yaklaşımları | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Liderlik kuram ve yaklaşımları | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Liderlik kuram ve yaklaşımları | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Liderlik yeterlik ve standartları | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Eğitim ve okul yönetiminde liderlik, güç ve etkileme | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Liderlik ve değişim | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Eğitim yönetiminde etik, değerler ve liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Kültürlerarası farklılaşma ve liderlik | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Ulusal ve uluslararası raporlarda eğitim liderliği | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Eğitim liderliği alanında yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Eğitim liderliği alanında yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Genel Değerlendirme | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Güçlü, N., & Koşar, S. (2018). Eğitim yönetiminde liderlik: Teori, araştırma ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi. Vries, M. K. (2007). Liderliğin gizemi. (Z. Dicleli, Çev.). İstanbul: MESS. Hamel, G. (2007). Yönetimin geleceği. İstanbul: MESS. |
Diğer Kaynaklar: | Yukl, G. A. (2013). Örgütlerde liderlik. (Ş. Çetin ve R. Baltacı, Çev). Ankara: Nobel. Kılınç, A. Ç., & Özdemir, S. (2016). Liderlik kapasitesi. Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |||||||
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |||||||
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |||||||
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |||||||
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |
3) | Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |
6) | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |
7) | İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | 4 |
8) | Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 146 |