EGT-580 Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-580
Ders İsmi: Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi kavramını açıklamak, Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi uygulamaları, Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi etkinlikleri hakkında yönetici adaylarına temel ilke, teknik ve yaklaşımlarını sunmaktır.
Dersin İçeriği: HİE kavramı hakkında genel açıklamalar; HİE’nin ulusal ve uluslararası düzeyde gelişim aşamaları; HİE’de örgütleme ve yönetim biçimleri: Kamu kesimdeki HİE örgütleri; Özel sektördeki HİE uygulamaları Özel HİE örgütleri; Ulusal ve uluslararası düzeyde HİE uygulamaları; Kurumsal ve bireysel düzeyde ihtiyaç belirleme; Kısa, orta ve uzun dönemde HİE planı hazırlama; Öğretim programı hazırlama ve uygulama; HİE etkinliklerinin değerlendirilmesi; HİE’de sorun belirleme ve çözüm geliştirme yöntemleri; Genel değerlendirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi hakkında temel bilgiye sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi'nde sorun tespiti yapabilir.
2) Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi'nde ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hizmet İçi Eğitim ve Yönetimi'nde öğrendiklerini uygulayarak pekiştirme yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve giriş Ders kitabı ve makaleler
2) Hizmet içi eğitim kavramı hakkında genel açıklamalar Ders kitabı ve makaleler
3) Hizmet içi eğitimin ulusal ve uluslararası düzeyde gelişim aşamaları Ders kitabı ve makaleler
4) Hizmet içi eğitimde örgütleme ve yönetim biçimleri Ders kitabı ve makaleler
5) Kamu kesimdeki hizmet içi eğitim örgütleri Ders kitabı ve makaleler
6) Hizmet içi eğitimde örgütleme ve yönetim biçimleri Ders kitabı ve makaleler
7) Özel sektördeki hizmet içi eğitim uygulamaları Ders kitabı ve makaleler
8) Ara sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Özel hizmet içi eğitim örgütleri; Ulusal ve uluslararası düzeyde hizmet içi eğiitm uygulamaları Ders kitabı ve makaleler
9) Özel hizmet içi eğitim örgütleri; Ulusal ve uluslararası düzeyde hizmet içi eğiitm uygulamaları Ders kitabı ve makaleler
10) Kurumsal ve bireysel düzeyde ihtiyaç belirleme Ders kitabı ve makaleler
11) Kısa, orta ve uzun dönemde hizmet içi eğitim ve yönetimi planı hazırlama Ders kitabı ve makaleler
12) Öğretim programı hazırlama ve uygulama Ders kitabı ve makaleler
13) Hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi Ders kitabı ve makaleler
14) Hizmetiçi eğitimde sorun belirleme ve çözüm geliştirme yöntemleri Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Hizmetiçi Eğitim - Prof. Dr. İnayet Aydın

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 684