Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitim yöneticilerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve atanması |
|
1) |
1-Yönetimle ilgili temel kavramlar |
Aydın , M. “Eğitim Yönetimi”. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Bursalıoğlu Z. “Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama” Pegem Yayınları |
2) |
Eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar |
|
3) |
Eğitim yönetiminin alanları ve boyutları |
|
4) |
Yönetim kuramları ve anlayışları |
|
5) |
Yönetim süreçleri |
|
6) |
Eğitim yönetiminde liderlik |
|
7) |
Eğitim yönetiminde motivasyon |
|
8) |
Ara Sınav 1 |
|
9) |
Eğitim yönetiminde iletişim |
|
10) |
Değişme ve eğitim yönetimi |
|
11) |
Eğitim yöneticisinin yeterlilikleri |
|
12) |
Eğitim yönetiminin kuramsal sorunları |
|
13) |
Eğitim yöneticilerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve atanması |
|
14) |
Dünyada eğitim yönetimi uygulamaları |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aydın, M. (1994). Eğitim yönetimi (4. Baskı). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. • Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 54,181-209. • Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınevi. • Birdal, İ. ve Aydemir, N. (1992). Yönetim teorileri. İstanbul: Sistem Yayıncılık. • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. (9. baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık. • Bursalıoğlu, Z. (2003). Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. • |
Diğer Kaynaklar: |
• Elma, C. (2002). Örgütlerde entelektüel sermayeyi geliştirme. Verimlilik Dergisi. 1, 7-19. • Elma, C. ve K. Demir (Eds.) (2004). Öğrenen Örgütlerin Dinamikleri. Ankara: Sandal Yayıncılık. • Elma, C. ve K. Demir (Ed). (2014). Yönetimde çağdaş yaklaşımlar: Uygulamalar ve sorunlar(4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
|
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
|
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
|
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
|
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
|
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|