Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EGT-557 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Hukuku ve Mevzuatı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitim örgütlerinde, eğitim hukukunu ilgilendiren durumlarda izlenilmesi gereken yol ve yöntemleri bilir. |
Dersin İçeriği: | Hukuk devleti; Yönetsel yargı kuruluşları; Yönetimimizi etkileyen temel ilkeler; Yönetsel hukukun ve hukukunun kaynakları; Kamu personeli; Soruşturmayla ilgili genel açıklamar; Soruşturma ve İnceleme konuları, Soruşturmalarda görevlendirme; Soruşturma konularında izlenecek yollar; Adli soruşturma ve yürütülmesi; Fezleke hazırlama; İdari soruşturma ve yürütülmesi; Soruşturma raporu yazma; İnceleme ve inceleme raporu yazma; Ön Rapor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hukuk devleti | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
2) | Yönetsel yargı kuruluşları | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
3) | Yönetimimizi etkileyen temel ilkeler | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
4) | Yönetsel hukukun ve hukukunun kaynakları | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
5) | Kamu personeli | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
6) | Soruşturmayla ilgili genel açıklamalar | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
7) | Ara sınav | |
8) | Ara sınav | |
9) | Soruşturma ve İnceleme konuları | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
10) | Soruşturma konularında izlenecek yollar | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
11) | Soruşturma konularında izlenecek yollar | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
12) | Adli soruşturma ve yürütülmesi | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
13) | Fezleke hazırlama; İdari soruşturma ve yürütülmesi | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
14) | Soruşturma raporu yazma | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
Diğer Kaynaklar: | Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
6 |
3 |
5 |
4 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |||||||
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |||||||
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |||||||
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |||||||
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | 3 |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |
3) | Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | 3 |
6) | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |
7) | İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |
8) | Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Anlatım | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Sunum / Seminer | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 225 |