EGT-560 Okul Çevre İlişkileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-560
Ders İsmi: Okul Çevre İlişkileri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Etkili bir okul, aile ve çevre işbirliği için gerekli olan bilgi,,beceri, tutum ve davranışlar kazandırmak
Dersin İçeriği: Okul-çevre ilişkilerinin değişik boyutları, okul-çevre ilişkilerinde öğretmenin rolü, okul-çevre ilişkilerinde iletişim örnekleri, aileleri bilgilendirme programları planlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okul çevre ilişkilerinin değişkenlerini tanıma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çevre ve örgüt analizi yapabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sistem yaklaşımı ile okul çevre ilişkilerini açıklayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Çevre güç merkezlerini tanıma ve okulun amaçları için kullanabilme
2) Çevre incelemesi yapma ve raporlaştırabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ilişkin birlikte planlama çalışması Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegen A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
2) Okul çevre ilişkilerinin kavramlaştırılması Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
3) Okul çevre ilişkilerinin değişkenleri Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
4) Sistem ve toplumsal sistemler Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
5) Okula sistem yaklaşımı Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
6) SWOT analizi Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
7) Ara sınav
8) Okul çevre ilişkilerinde mevzuat Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
9) Okul çevre ilişkilerinde yaşanan sorunlar Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
10) Okul çevre işbirliğine ilişkin uygulamalar Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
11) Bilgi belge toplama ve saklama ( Arşiv) Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
12) Örnek uygulamalar Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
13) Örnekler Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Okul Aile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
14) Değerlendirme Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Okul Aile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegen A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.
Diğer Kaynaklar: Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegen A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. 3
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 82