Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EGT-561 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SONER POLAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; kalite kavramını açıklamak, toplam kalitenin tarihsel sürecini, kalite yönetimini, eğitimde kalitenin niteliklerini teorik çerçevede sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kalite Kavramı; Toplam Kalite Kavramı; Toplam Kalitenin Tarihsel Gelişimi; Toplam Kalite Yönetimini Başlatan ve Uygulayanlar; Takım Çalışması; Kalite Çemberleri; Stratejik Kalite Planlaması; Liderlik; Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin İlke ve Prensipleri; Örgüt Yapısı; Öğrenmenin İyileştirilmesi; ISO 9000; Toplam Kalite Yöntem ve Teknikleri; Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi; Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kalite Kavramı Toplam Kalite Kavram | Ders kitabı ve makaleler |
2) | Toplam Kalitenin Tarihsel Gelişimi | Ders kitabı ve makaleler |
3) | Toplam Kalite Yönetimini Başlatan ve Uygulayanlar | Ders kitabı ve makaleler |
4) | Takım Çalışması | Ders kitabı ve makaleler |
5) | Kalite Çemberleri | Ders kitabı ve makaleler |
6) | Stratejik Kalite Planlaması | Ders kitabı ve makaleler |
7) | Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin İlke ve Prensipleri | Ders kitabı ve makaleler |
8) | Ara sınav | Ders kitabı ve makaleler |
9) | Örgüt Yapısı | Ders kitabı ve makaleler |
10) | Öğrenmenin İyileştirilmesi | Ders kitabı ve makaleler |
11) | ISO 9000 | Ders kitabı ve makaleler |
12) | Toplam Kalite Yöntem ve Teknikleri | Ders kitabı ve makaleler |
13) | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
14) | Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi | Ders kitabı ve makaleler |
15) | Final | Ders kitabı ve makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları - Serdal Işıktaş |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |||||||
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |||||||
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |||||||
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |||||||
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. | |
3) | Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | |
6) | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. | |
7) | İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. | |
8) | Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 | 675 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 684 |