EGT-565 Sınıf Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-565
Ders İsmi: Sınıf Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; sınıf içinde öğrenci davranışlarını etkileyen faktörler, sınıf içi organizasyonu, sınıf içi süreçleri yönetme gibi konularda teorik alt yapıyı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenci Davranışını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler; Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi; Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama; Sınıf İçinde Zaman Kullanımı; Sınıf Organizasyonu; Motivasyon; İletişim; Yeni Bir Döneme Başlangıç; Olumlu ve Öğrenmeye Uygun Bir Ortam Yaratma; Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri ve Bunlara karşı Geliştirilecek Önlemler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci davranışlarını ve altında yatan sebepleri analiz edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sınıf yönetimi dersinde öğrendiklerini sınıf içinde pekiştirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sınıf içindeki aktiviteleri organize edebilir.
2) Öğrencinin uygun öğrenme ortamını oluşturur.
3) Sınıf içindeki problemleri öngörebilir ve çözümleme stratejileri geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve temel kavramlar Ders kitabı ve makaleler
2) Öğrenci Davranışını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler Ders kitabı ve makaleler
3) Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi Ders kitabı ve makaleler
4) Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama Ders kitabı ve makaleler
5) Sınıf İçinde Zaman Kullanımı Ders kitabı ve makaleler
6) Sınıf Organizasyonu Ders kitabı ve makaleler
7) Motivasyon Ders kitabı ve makaleler
8) Ara Sınav Ders kitabı ve makaleler
9) İletişime Dair Kavramlar Ders kitabı ve makaleler
10) Yeni Bir Döneme Başlangıç Ders kitabı ve makaleler
11) Olumlu ve Öğrenmeye Uygun Bir Ortam Yaratma Ders kitabı ve makaleler
12) Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri Ders kitabı ve makaleler
13) Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemlerine Karşı Geliştirilecek Önlemler Ders kitabı ve makaleler
14) Kavramların uygulamalı olarak tartışılması Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili kaynaklar
Diğer Kaynaklar: Sınıf Yönetimi - Necati Cemaloğlu; Pegem Akademi Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Grup Projesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 681